وبلاگicon

گزارش همایش اندیشه های علمی و عَملی شهید آیت الله واعظ بهسودی (ره)

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 160
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 742
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 16
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 74
    آي پي امروز آي پي امروز : 53
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 247
    بازدید هفته بازدید هفته : 2972
    بازدید ماه بازدید ماه : 5269
    بازدید سال بازدید سال : 20742
    بازدید کلی بازدید کلی : 357422

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.145.119.199
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

گزارش همایش اندیشه های علمی و عَملی شهید آیت الله واعظ بهسودی (ره)

گزارش همایش اندیشه های علمی و عَملی شهید آیت الله واعظ بهسودی (ره)

در ابتدای این مراسم پیام های مختلفی از نهادها و مراکز علمی فرهنگی به مناسبت برگزاری همایش اندیشه های آیت الله واعظ بهسودی توسط نمایندگان قرائت شد.
اشرف غنی؛ رئیس جمهوری کشورمان در پیامی با عنوان اینکه بدون شک آیت الله شهید سید محمد سرور واعظ بهسودی از شخصیت های بزرگ علمی و معنوی کشور بودند که توانستند در طول فعالیت های علمی و سیاسی و اجتماعی خدمات زیادی انجام دهند.

محمد اشرف غنی: فقدان این شخصیت بزرگ، ضایعه بزرگی برای ملت افغانستان بود
رئیس جمهور گفته است که وی با تعلیم شاگردان و خطابه ها ی فراوان که توانسته حوزه های علمیه را در آثاری همچون فقه و اصول، اخلاق، تالیفات آموزشی و غیره بهره مند نماید و در واقع در عصر حاضر فقدان این شخصیت بزرگ که در سال ۱۳۵۷شمسی رخ داد ضایعه بزرگی برای ملت افغانستان بود و یقینا سالها طول خواهد کشید که شخصیتهایی دیگری بتوانند چنین جایگاهی را پر نمایند.

پیام اشرف غنی

شورای علمای شیعه: آیت الله واعظ بهسودی، با تلاش های فراوان در طول عمر خویش شاگردان زیادی را تربیت کرد.
همچنین شواری عالی علمای شیعه افغانستان نیز در پیامی نقش علما در شکل گیری جامعه و تاثیر آن در جامعه یکی از مولفه های تحقق و حفظ وحدت انکار ناپذیر قابل توجه دانستند و دفاع از اسلام و قضاوت و تدریس و دفع شبهات از وظایف علمای این مرز و بوم عنوان کرده اند.
در این پیام آمده است که یکی از این افراد آیت الله شهید بهسودی بوده که به عنوان یک عالم همواره پشتیبان ملت، در طول حیاتش توانست با تلاش های فراوان در طول عمر خویش شاگردان زیادی را تربیت و به جامعه دینی و اسلام افغانستان تحویل دهد.

دبیر همایش: آیت الله واعظ بهسودی یکی از ستاره های پر فروغ افغانستان است
حجت الاسلام  حسینی ترکستانی؛ رییس نمایندگی شورای علمای افغانستان مقیم قم در این مراسم گفت: آیت الله واعظ بهسودی نوسینده کتاب ارزشمند مصباح الاصول یکی از ستاره های پر فروغ این خطه است که در این راستا شاگردان ارزشمندی در کرسی این عالم وارسته تربیت شده اند.
وی افزود: آیت الله واعظ بهسودی یکی از ستاره های پر فروغ این خطه است و ما به عنوان فرزندان ابوطالب با کمترین امکانات مالی این همایش را به جهت قدردانی از نویسنده کتاب مصباح الاصول برگزار کرده ایم.
ترکستانی گفت که در این همایش علمای اهل سنت نسبت به علمای شیعه مقالات بیشتری ارائه کرده اند و این امر قابل توجهی است که علما و طلاب ما باید به سمت تعامل حرکت کنند.
رییس شورای علمای افغانستان مقیم قم گفت که بزرگداشت یاد و خاطره علمای علمی و جهادی، متوجه دادن سران و متولیان با مسائل فرهنگی و هنری برای تهذیب،شناخت مصلحان دینی و اندیشه های گذشته می باشد

آیت الله جوادی آملی: شهید آیت‌‌الله واعظ بهسودی، عالمی جامع به علم و عمل بود
در بخش دیگری از مراسم پیام تصویری آیت الله جوادی آملی به این همایش پخش شد.
حضرت آیت الله جوادی آملی در ابتدا با آرزوی اینکه خداوند آیت الله شهید بهسودی را با شهدای صدر اسلام محشور کند، گفت: عالمی که شربت شهادت می‌نوشد جامع بین وزن و موزون است.
ایشان علما را در دسته بندی‌های مختلف قرار داده و اظهار داشتند: بعضی از علما چند بعدی و بعضی یک بعدی، بعضی عقلی و بعضی نقلی و بعضی شهودی‌اند و از تمامی این گروه‌ها علمایی هستند که جامع بین این مواردند.
استاد خارج فقه حوزه در ادامه گفتند: بعضی از علما نیز نه تنها جامع علوم یاد شده بلکه در صحنهٔ قیامت جامع هستند.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از سوره اعراف گفت: و الوزن یوم الاذن الحق؛ در قیامت وزن و سنجشی هست و در یک کفه ترازو حق و در کفهٔ دیگر اعمال اشخاص قرار می‌گیرد.
آیت الله جوادی آملی  ابراز داشتند: در دنیا اگر بخواهند کالایی را بسنجند با سنگ و یا واحد سنجش خودش می‌سنجند و در قیامت زمانی که عقاید، اخلاق، کردار و گفتار افراد را می‌سنجد واحد سنجش دیگر امور مادی نیست بلکه در یک کفه تراوز حق و در کفهٔ دیگر عمل افراد را می‌گذارند.

9d0c632ec6ac66977554fa5bc7cc2da1_M
این مفسر بزرگ قرآنی با اشاره به سخنان حضرت رسول در توضیح صحنهٔ معاد، گفتند: وقتی بخواهند مداد و مرکب علما و نویسندگان را بسنجند در یک کفه خون شهید و در کفهٔ دیگر مداد و مرکب عالم و نویسنده قرار می‌گیرد.
ایشان با اشاره به شهدای روحانی مانند شهید اول و شهید ثانی اظهار داشتند: شهدای بعد از انقلاب و مصنفان و محققانی که شهید شدند جامع وزن و موزون‌اند به این معنا که در یک کفه خون آنان و در کفهٔ دیگر مرکب آن‌ها قرار داده می‌شود و خدا اعمالشان را به احسن ماکان یعملون محاسبه می‌کند.
آیت الله جوادی آملی سپس به تلاش‌های شهید بهسودی اشاره کرده و گفتند: این شهید بزرگوار که هم قلم زد و هم خون داد جزو افرادی است که جامع بین وزن و موزون است و هر کدام از این‌ها که وزین‌تر باشد خدا به اندازه‌‌ همان پاداش خواهد داد.
ایشان در پایان با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی درس‌های فراوانی برای طلاب علوم دارد خاطرنشان کردند: دین به ما فرموده علومی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌شود می‌تواند از عین به علم و از گوش به هوش بیاد و طبق بیان امیرالمومنین کسی علم و دراسته صحیح و خالص بیاموزد، این علم الدراسه زمینهٔ عمل صالح او و وارثان وی خواهد شد.

آیت الله محقق کابلی: علم و عَمل رمز ماندگاری آیت الله واعظ بهسودی بود
اگر انسان خودش را تزکیه نکند به صورت طبیعی در شکل‌گیری جامعه ناتوان خواهد بود و رمز ماندگاری مردان بزرگ تاریخ از جمله شهید آیت‌الله واعظ بهسودی به جهت علم و عمل خودسازی و خلوص آنهاست.
آیت‌الله العظمی قربانعلی محقق کابلی طی پیامی به همایش اندیشه‌های علمی و عملی شهید آیت‌الله واعظ بهسودی گفت: مردم افغانستان از نظر تاریخی و در بعد فرهنگی از پیشتازان ملل مختلف بوده اند واین کشور به عنوان یکی از مشعل‌داران ملل اسلامی در تاریخ کهن اسلامی بلخ باستان به خوبی درخشیده است.
وی افزوده است که هرات و کابل به عنوان مهم‌ترین مراکز فرهنگی در دوره‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای داشته و خدمات این ملت بر احدی پوشیده نیست زیرا بسیاری از دستاوردهای دینی توسط علمای این سرزمین رقم خورده است.
این مرجع تقلید در ادامه به تزکیه، خودسازی و خلوص عمل به عنوان پایه‌های رشد یک عالم اشاره و اظهار داشته: اگر انسان خودش را تزکیه نکند به صورت طبیعی در شکل‌گیری جامعه ناتوان خواهد بود و رمز ماندگاری مردان بزرگ تاریخ از جمله شهید آیت‌الله واعظ بهسودی به جهت علم و عمل خودسازی و خلوص آنهاست.
آیت الله محقق کابلی خاطر نشان ساخته: رسالت علما و دانشمندان اسلامی در این مقطع زمانی مبارزه با تعصب قومی، ملی‌گرایی و فرقه‌گرایی‌ که ریشه‌های اصلی نفاق را در جوامع اسلامی ایجاد می‌کنند می باشد و به همین علت لازم است اندیشمندان شیعه و سنی با برگزاری سمینارهای مشترک در راستای تقویت اتحاد اسلام و حل معضلات موجود در جهان اسلام به ویژه مشکلات افغانستان چاره‌جویی نمایند.
وی در ادامه پیامش گفته است که تجلیل از شخصیت این عالم مجتهد کار مناسب و ارزشمندی است اما به تنهایی کافی نمی باشد بلکه باید علاوه بربرگزاری چنین همایشهای اثر گذار ادامه دهنده راه این عالم شهید باشیم و بتوانیم با رسیدن به جایگاه والا و ارزشمند علمی و فقهی خدمت ارزنده به جهان اسلام داشته باشیم.

دکتر معصومی: آیت‌الله واعظ بهسودی دارای شیوه تبلیغی و نفوذ کلام منحصر به فردی در بین مردم بودند
همچنین یکی از شاگردان آیت‌الله واعظ بهسودی در این مراسم گفت: آیت‌الله واعظ بهسودی دارای شیوه تبلیغی ویژه و نفوذکلام منحصر به فردی در میان مردم جامعه بودند.
عبدالحمید معصومی،با تاکید بر اینکه علمای بسیاری آموزه‌های دینی خود را در کلاس درس آیت‌الله واعظ فراگرفته‌اند گفت: این استاد برجسته دینی در عرصه‌های مختلف زندگی برای مردم الگو بوده است.
وی افزود: آیت الله واعظ بهسودی در بعد معنوی دارای ویژگیهایی برجسته ای بودند چرا که نوع اخلاق‌ها و رفتارهای این شخصیت برجسته دینی در برخورد با عموم مردم سبب شد افراد بسیاری به دین اسلام راه پیدا کنند.
شاگرد آیت‌الله واعظ با بیان اینکه شخصیت دینی مورد نظر دوره‌های مختلفی را برای مبارزه با دشمنان اسلام سپری کرده است گفت: وی در موضوع سیاست همانند آیت‌الله بروجردی حرکت می‌کرد یعنی حکومت از فعالیت‌های او می‌ترسید زیرا شیوه تبلیغی ویژه و نفوذ بسیاری در میان مردم جامعه داشت.
معصومی خاطر نشان ساخت: اخلاص، ایمان و توان متقابل از ویژگی‌های آیت‌الله واعظ است و این ویژگی‌ها سبب شد بتواند در کشورهای مختلف اسلامی دستاوردهای بسیاری خوبی در حوزه دین و اندیشه اسلامی و دینی داشته باشد.

سایر سخنرانان و مقاله خوانان!

در ادامه این مراسم شخصیتهای علمی از جمله، آیت الله شیخ هاشم صالحی، آیت الله هادی نوری، آیت الله هاشمی نژاد بلخی، حجت الاسلام جوادی غزنوی، حجت الاسلام محقق بلخی، حجت الاسلام زکی و … به سخنرانی پرداختند و جمعی از محققان به ارائه مقاله پرداختند.


http://balkhab.net

 


 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:10
برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: