وبلاگicon

راهنمای خرید تبلت...

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2055
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 742
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 206
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 74
    آي پي امروز آي پي امروز : 685
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 247
    بازدید هفته بازدید هفته : 4867
    بازدید ماه بازدید ماه : 7164
    بازدید سال بازدید سال : 22637
    بازدید کلی بازدید کلی : 359317

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.191.254.106
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

راهنمای خرید تبلت...

اگر از محصولات اپل صرف نظر كنيم، رقابت تبلت‌ها بر اساس دو سيستم عامل اندرويد و ويندوز در جريان است.

محصولات مبتني بر ويندوز داراي قيمت بالايي هستند و در حال حاضر ارزان‌ترين آنها بالاي ۲ ميليون تومان است.

در مقابل تبلت‌هاي اندرويدي داراي قيمت منطقي‌تري هستند و حتي با بودجه زير ۵۰۰ هزار تومان نيز مي‌توان يكي از آنها را انتخاب كرد.

اندازه


تبلت‌هاي اندرويدي داراي اندازه‌هايي بين ۵ تا ۱۱ اينچ هستند اما دو سايز ۷ و ۱۰ اينچ طرفداران بيشتري دارند.

تبلت‌هاي هفت اينچي به علت اندازه كوچك‌، داراي قدرت حمل بالايي هستند و غالبا براي كار با اينترنت و اسناد متني استفاده مي‌شوند. اين تبلت‌ها با توجه به مشخصات فني خود توانايي بازي و پخش فيلم را هم دارند و اگر اندازه صفحه نمايش يك عامل محدودكننده نباشد تفاوتي بين آنها و ساير تبلت‌ها از نظر كارايي نيست.


گروه تبلت‌هاي ۱۰ اينچي اندازه نمايشگر بزرگ‌تري دارند و به همين دليل جابجايي آنها با محدوديت‌هاي بيشتري مواجه است اما گسترش محدوده صفحه نمايش باعث شده تا كاربردهايي مانند فيلم، بازي و برخي كارهاي گرافيكي روي آنها بهتر انجام شود.


بين اين دو گره دست ديگري از تبلت‌ها نيز وجود دارند كه سايز آنها ۸ اينچ است و تركيبي از مزايا و معايب هر دو گروه را به همراه دارند. اغلب كاربران حرفه‌اي كه از تبلت‌ها علاوه بر سرگرمي براي كار نيز استفاده مي‌كنند سايز هفت اينچ را ترجيح مي‌دهند زيرا حمل آن آسان است و وزن اندكي دارد در مقابل اين گروه براي فعاليت‌هايي كه احتياج به وسعت ديد دارد از لپ‌تاپ يا دسكتاپ استفاده مي‌كنند.

مشخصات فني


توان پردازش و كار با تبلت بطور مستقيم به مشخصات آن وابسته است. تبلت‌ها براي اجراي همزمان چند برنامه، محدوديت بيشتري نسبت به رايانه‌ها دارند و توان گرافيكي آنها نيز هنوز ابتدايي و ساده است.

در نتيجه در مقايسه با رايانه‌ها انتخاب مواردي مثل فركانس، تعداد هسته‌هاي پردازشي، حافظه و فضاي ذخيره‌سازي بايد با توجه بيشتري انجام شود. با وجود اينكه مشخصات فني كاملا با كاربرد دستگاه ارتباط دارد اما مي‌توان توصيه‌هايي را فارغ از نام‌ها و مدل‌ها، براي انتخاب بهتر مطرح كرد.

پردازنده‌هايي كه داراي دو يا چند هسته پردازشي هستند مي‌توانند كارايي بهتري حين اجراي برنامه‌ها داشته باشند ضمن اينكه توان عملياتي بالاي يك گيگاهرتز نيز در سرعت دستگاه موثر است.

پس مي‌توان گفت براي اجراي اغلب برنامه‌هاي اندرويدي، يك پردازنده با دو هسته پردازشي و فركانس يك گيگاهرتز يا مدل‌هاي قوي‌تر مناسب هستند. بديهي است كه اين موضوع بطور مستقيم روي قيمت تاثيرگذار خواهد بود.


حافظه موقت يا رم در تبلت‌ها مشخص مي‌كند چه تعداد برنامه و با چه سرعتي مي‌توانند اجرا شوند. در اندرويد برخي پردازش‌ها در زمينه سيستم عامل در حال اجرا هستند و برخي ديگر نيز به صورت آماده منتظر فرمان مي‌مانند تا با سرعت بيشتري اجرا شوند.

پس هر چقدر رم بالاتر باشد كارايي دستگاه نيز بهتر خواهد بود. سه سطح حافظه در تبلت رايج است كه شامل ظرفيت‌هاي ۵۱۲ مگابايت، يك و دو گيگابايت مي‌شود.

اغلب مدل‌هاي ارزان قيمت داراي ۵۱۲ مگابايت ظرفيت هستند كه قسمتي از آن براي سيستم‌عامل و قسمت ديگر براي نرم‌افزارها است. اين ظرفيت اگرچه براي گوشي‌هاي موبايل و كاربردهاي ساده مانند مرور وب مناسب است اما محدوديت‌هاي بيشتري نسبت به ساير ظرفيت‌ها دارد.

حافظه‌هاي يك گيگابايتي براي اغلب نيازهاي كاربران مناسب هستند و از طرف ديگر تاثير آنها روي افزايش قيمت دستگاه زياد نيست. حافظه‌هاي دو گيگابايتي نيز براي تبلت‌هايي توصيه مي‌شوند كه برنامه‌هاي سنگين مانند بازي‌ها را اجرا مي‌كنند.

توجه داشته باشيد اين توصيه‌ها كاملا عمومي هستند و مي‌توانند با توجه به نياز افراد و كاربردي كه تبلت براي آنها دارد متفاوت باشند.

ظرفيت ذخيره‌سازي


ظرفيت ذخيره‌سازي يكي از مواردي است كه اغلب سازندگان از آن به عنوان يك ابزار توسعه بازار استفاده مي‌كنند. به عنوان مثال برخي مدل‌ها داراي هشت گيگابايت ظرفيت هستند و مدل‌هاي ديگر با قيمت متفاوت اما با همان مشخصات فني، ۱۶ يا ۳۲ گيگابايت ظرفيت دارند.


تبلت‌ها مي‌توانند دو فضا براي ذخيره‌سازي اطلاعات داشته باشند.


ظرفيت دروني دستگاه از يك حافظه سريع تشكيل شده و به همين دليل قيمت بالايي دارد. نوع ديگر ذخيره‌سازي، روي كارت‌هاي حافظه انجام مي‌شود كه در مقايسه با حافظه دروني سرعت و قيمت پايين‌تري دارد و بنا به نياز كاربر به صورت جداگانه انتخاب مي‌شود.

نكته مهم اينجا است كه تمام تبلت‌ها از كارت حافظه پشتيباني نمي‌كنند و برخي از آنها صرفا فضاي دروني را در اختيار كاربر قرار مي‌دهند.


اگر تبلتي با ظرفيت پايين مثلا ۸ گيگابايت انتخاب مي‌كنيد لازم است كه تبلت از كارت‌هاي حافظه مانند ميكرو اس‌دي نيز پشتيباني كند در غير اين صورت، در آينده با محدوديت‌هاي زيادي مواجه خواهيد شد.

نمايشگر
در مورد اندازه پنل كه سايز دستگاه را مشخص مي‌كند صحبت كرديم اما كيفيت پنل يكي ديگر از موارد مهمي است كه بايد به آن توجه شود.
اولين مورد در انتخاب نمايشگر وضوح آن است. در تبلت‌ها سه سايز مختلف براي صفحه نمايش بيشترين كاربرد را دارد.
اندازه نخست كه بيشتر در تبلت‌هاي ارزان قيمت استفاده مي‌شود ۴۸۰x۸۰۰ پيكسل است. اين وضوح براي نمايش متن مناسب است اما براي محتواي گرافيكي مانند فيلم، عكس و بازي كيفيت پاييني دارد.


وضوح متوسط كه مي‌توان به عنوان يك سطح قابل قبول براي نمايشگر تبلت‌ها مطرح كرد ۶۰۰x۱۰۲۴ پيكسل است. در اين وضوح كيفيت تصاوير در سطح مطلوبي است و مي‌توان تصاوير را با جزييات بيشتري مشاهده كرد.


رده سوم از وضوح تصوير كه در تبلت‌هاي گران قيمت ديده مي‌شود ۸۰۰x۱۲۸۰ پيكسل است. در اين اندازه تصاوير كيفيت بهتري دارند و جزييات پيكسل‌ها مانند رنگ و نور به نمايش تصوير كمك مي‌كند.


به عنوان جمع بندي براي نمايشگر مي‌توان گفت اگر بودجه محدودي داريد چاره‌اي جز انتخاب وضوح پايين نيست اما اگر مي‌توانيد اين بودجه را ارتقا دهيد تبلتي انتخاب كنيد كه حداقل داراي وضوح ۶۰۰x۱۰۲۴ پيكسل باشد.

يكي ديگر از مواردي كه در مورد نمايشگرها مي‌توان گفت نوع پنل آنها است. برخي نمايشگرها از نوع LCD ساده هستند و برخي ديگر از نور LED براي پس‌زمينه استفاده مي‌كنند كه علاوه بر افزايش كنتراست مي‌تواند در افزايش عمر باتري نيز موثر باشد.


پنل‌ها از فناوري‌هاي افزايش كيفيت تصوير مانند IPS‌ نيز استفاده مي‌كنند و به عنوان مثال وجود IPS نسل دوم مي‌تواند تاثير زيادي در مشاهده تصاوير داشته باشد.

طراحي
طراحي تبلت كاملا به سليقه افراد بستگي دارد. عده‌اي معتقدند لبه‌ها و حاشيه‌هاي باريك، ظرافت بيشتري دارد و عده‌اي ديگر اين موضوع را ناخوشايند مي‌دانند زيرا باعث مي‌شود تبلت در يك دست تعادل نداشته باشد. با اين وجود هر چقدر دستگاه سبك‌تر و باريك‌تر باشد ظرافت بيشتري به عنوان يك همراه حرفه‌اي دارد.


در مورد ساير ويژگي‌ها مي‌توان گفت نحوه و محل قرارگيري دكمه‌ها و پورت‌ها، وزن دستگاه، پوشش بدنه، ظرافت حاشيه‌ها از موضوعاتي هستند كه مي‌توان هنگام خريد به آن توجه كرد. اغلب تبلت‌ها با بدنه مشكي رنگ توليد مي‌شوند ولي برخي از مدل‌ها داراي رنگ‌هاي متفاوتي هستند.

به عنوان مثال نكسوز با پوشش بيروني قهوه‌اي تيره، برخي ترنسفورمرها با رنگ بژ و برخي مدل‌هاي سامسونگ به رنگ سفيد هستند. اغلب برندهاي معتبر، تنوع رنگي زيادي روي تبلت‌هاي خود ندارند.

ارتباطات


تبلت‌ها بدون قابليت‌هاي ارتباطي تنها در حد سرگرمي باقي مي‌مانند و كاربردهاي حرفه‌اي خود را از دست مي‌دهند. ارتباط با شبكه در اين محصولات از طريق وايرلس برقرار مي‌شود و تقريبا تمام مدل‌هاي موجود در بازار از وايرلس‌هاي سازگار با استاندارد 802.11n پشتيباني مي‌كنند. اين شيوه سرعت و پوشش بيشتري نسبت به استانداردهاي قبلي دارد.


اما موضوع مهم در دسترسي به اينترنت است. اگر تبلت‌ را به عنوان كتابخوان و سرگرمي استفاده مي‌كنيد نياز چنداني به اينترنت نخواهيد داشت اما اگر روي اين موضوع به عنوان يكي از كاربردهاي اصلي تبلت حساب كرده‌ايد بايد شيوه ارتباط با اينترنت را هم در ميان گزينه‌هاي خود قرار دهيد.

برخي از تبلت‌ها از سيم‌كارت پشتيباني مي‌كنند و مي‌توانيد دسترسي به اينترنت در حين حركت را تجربه كنيد. در غير اين صورت استفاده اينترنت فقط محدود به مكان‌هايي خواهد شد كه داراي پوشش وايرلس هستند.

اينترنت از طريق سيم كارت نيز به دو شيوه عرضه مي‌شود؛ اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل از فناوري‌هاي نسل دوم پشتيباني مي‌كنند و اپراتور سوم نيز مي‌تواند روي بستر ۳G خدمات دهد با اين حال هنوز پوشش منطقه‌اي گسترده‌اي ندارد. برخلاف شبكه وايرلس كه در تمام مدل‌ها ديده مي‌شود بلوتوث در تبلت‌ها گستردگي كمتري دارد و در آنها فراگير نيست.

يكي از راه‌حل‌هايي كه براي حل دسترسي به اينترنت در تبلت‌هاي بدون سيم كارت وجود دارد استفاده از مودم‌هايي است كه از طريق درگاه ميكرو USB به تبلت متصل مي‌شوند و مي‌توانند اينترنت را دريافت كنند.

اين مودم‌ها انواع گوناگوني دارند و سازگاري آنها با تبلت از مواردي است كه ممكن است كارايي آنها را با مشكل مواجه كند. توصيه مي‌شود اين موضوع را به عنوان يك راه‌حل جانبي در نظر بگيريد زيرا احتمال عدم سازگاري با دستگاه وجود دارد.
مسيرياب نيز يكي ديگر از امكاناتي است كه هنگام انتخاب بايد به آن توجه كنيد.


برخي از تبلت‌ها از GPS پشتيباني مي‌كنند و معمولا مدل‌هاي ارزان قيمت فاقد اين ويژگي هستند.

البته تراشه‌هايي كه براي GPS نيز استفاده مي‌شوند داراي انواع مختلفي هستند و برخي از آنها در ارتباط با ماهواره و حفظ آن مشكل دارند. اين موضوع در تبلت‌هاي گران كمتر ديده مي‌شود و متاسفانه تا زماني كه از دستگاه استفاده نكنيد پي به كارايي GPS نخواهيد برد.


اگر مسيريابي يكي از فعاليت‌هاي كليدي براي تبلت‌ است بهتر است قبل از خريد دستگاه به دنبال تجربه‌هاي كاربري و اطمينان از عملكرد آن باشيد.

ارتباط تبلت با كامپيوتر و ساير تجهيزات ديجيتالي معمولا از طريق يك درگاه ميكرو يو‌اس‌بي برقرار مي‌شود. اين درگاه ممكن است براي شارژ دستگاه نيز كارايي داشته باشد. از طريق اين پورت مي‌توانيد فايل‌ها را ميان رايانه و تبلت جابجا كنيد و آن را به ساير لوازم جانبي متصل كنيد. معمولا تمام تبلت‌ها داراي يك درگاه ميكرو يو‌اس‌بي هستند.

برند


اوضاع برندها در بازار تبلت‌ها اندكي پيچيده است و انتخاب يك تبلت بر اساس برند با دشواري‌هاي خاص خود همراه است.


محصولات برخي برندها كه سابقه و اعتبار بيشتري در اين گروه دارند گران‌تر از سايرين عرضه مي‌شوند و گاهي در مشخصات فني مشابه كاربر تا دو برابر قيمت را براي انتخاب يك برند معتبر بايد هزينه كند.


در شرايط فعلي كه مدل‌هاي ارزان قيمت نام‌هاي شناخته شده با قيمت يك مدل حرفه‌اي از ديگر برندها به فروش مي‌رسد مي‌توانيد انتخاب خود را بر اساس مشخصات فني محصول انجام دهيد.


در حوزه برندها، ايسوس و سامسونگ داراي اعتبار قابل قبولي هستند و مي‌توان يك محصول قدرتمند از گروه گلكسي، نكسوز يا ترنسفورمر را انتخاب كرد. در مقابل اغلب محصولات اين برندها از يك ميليون و ۲۰۰ هزار تا چهار ميليون تومان در نوسان است.


دسته دوم از تبلت‌ها داراي نام‌هايي هستند كه كمتر شناخته شده‌اند. به عنوان مثال پرستيژيو و كيو پد در اين گروه قرار دارند. اين مدل‌ها با قيمت پايين‌تري به فروش مي‌رسند اما هنگام انتخاب آنها بايد به مشخصات فني توجه داشته باشيد. يك پردازنده دوهسته‌اي توان اجراي اغلب برنامه‌ها را تضمين مي‌كند و وضوح تصوير بالاي ۸۰۰ پيكسل نيز كيفيت مناسبي براي مشاهده فيلم و تصوير دارد. به اين ترتيب مي‌توانيد در مورد امكانات دستگاه نيز با توجه به نياز خود هزينه كنيد.


نكته‌اي كه در مورد اين برندها بايد توجه داشت نوع پشتيباني و مدت زمان گارانتي است.

دسته سوم تبلت‌هايي هستند كه كيفيت و كارايي قدرتمندي ندارند اما قيمت پايين‌ آنها، تمايل زيادي براي خريد ايجاد مي‌كند.


به عنوان مثال تبلت ديمو كه با عنوان ايراني به فروش مي‌رسد در اين گروه قرار دارد. اين تبلت‌ها با قيمتي كمتر از ۵۰۰ هزار تومان قابل تهيه هستند و اگر از تبلت در حد اجراي بازي جوجه‌هاي خشمگين و مطالعه فايل‌هاي پي‌دي‌اف انتظار داريد مي‌توانند يك انتخاب موجه باشند.(کنجکاو)

حمزه محمودی


 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 15:12
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: