وبلاگicon

رحلت جانگداز گوهر بی همتای خلقت تسلیت باد.

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 132
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 405
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 13
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 41
    آي پي امروز آي پي امروز : 44
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 135
    بازدید هفته بازدید هفته : 537
    بازدید ماه بازدید ماه : 2834
    بازدید سال بازدید سال : 18307
    بازدید کلی بازدید کلی : 354987

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.145.196.87
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

رحلت جانگداز گوهر بی همتای خلقت تسلیت باد.

بسم الله الرحمن الرحیم


به: سایت حقیقت آنلاین
در شب رحلت خاتم انبيا محمد مصطفي (ص) فرشتگان عرش مي گريند، عاشقانش با چشماني اشک آلود، مرثيه غم مي سرايند و ما نيز در شب رحلت آسماني اش در سوگ مي نشينيم و معراج وصالش را با حضرت دوست و رحلت جانسوزش را به عاشقان رسالتش تسليت مي گوييم، نامت بلند و دينت پر رهرو، اي جاري تر از حيات در پيکر آدمي صبر و شكيبايي بر هر مصيبتي نيكوست جز در غم فراق تو اي پيامبر خاتم(ص)، بي‌تابي و ناشكيبايي ناپسند است جز در اندوه شهادت تو ، مصيبت رحلت تو چنان بزرگ است که هر مصيبتي پيش از تو و پس از تو ناچيز است، فقدان غم رفتن تو پشت اهالي ايمان را شکسته و عشق را داغدار کرده است، باور کن آسمان هم تاب غم فراق تو را ندارد و کمرش زير داغت خم شده است.
مصيبت درگذشت هر کس به قدر عظمت شخصيت اوست و از آن جا که در عالم آفرينش حدي به مقام حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه وآله) نمي رسد و ايشان گوهر بي همتاي خلقت هستند، مصيبت وفات ايشان نيز بي مانند و استثنايي است، عظمت سنگيني و ناگواري فاجعه ي رحلت پيامبر خاتم به قدري اندوهناک است که در حقيقت درک ما از بزرگي اين فاجعه عاجز و ناتوان است.
پدر و مادرم فدايت اي رسول خدا، با مرگ تو رشته اي پاره شد که در مرگ ديگران چنين قطع نشد و آن نبوت و فرود آمدن پيام و اخبار آسماني بود، مصيبت تو ديگر مصيبت ديدگان را تسلي دهنده است پس از مصيبت تو ديگر مرگها اهميتي ندارد، از طرفي اين يک مصيبت همگاني است که عموم مردم به خاطر تو عزادار شده اند، اگر نبود که امر به صبر و شکيبايي فرموده اي و از بي تابي نهي نموده اي آنقدر گريه مي کرديم تا اشکهايمان تمام شود و اين درد جانکاه هميشه در ما مي ماند و حزن و اندوهمان دائمي مي شد که همه اينها در مصيبت رحلت تو کم و ناچيز است.
سختي مصيبت رحلتت اي پيامبر خدا به قدري زياد است که مثل تو ديگر در پهنه زمين تکرار نخواهد شد اما ما با تکرار صلوات بر تو نور حضورت را در قلب خود احساس مى کنيم، سلام و صلوات خداوند بر خاتم انبياء و فخر انسان ها حضرت محمد مصطفى (صلى الله عليه وآله) و خاندان پاك و مطهر او باد.
اي رسول خاتم سلام و درود خداوند بر تو باد اي فرستاده خوبي ها، ، اي مهربانترين فرشته خاک، تو از ملکوت آسمان به زمين فرا خوانده شدي تا انسان را با معناي واقعي اش آشنا کني، تو آفتاب روشن حقيقت بودي در شام تيره زندگي، از مشرق دلها برآمدي و صدها افسوس که اکنون، آسمان تب دار غروب جانگداز توست.
آه خدايا كدامين زبان و كدامين قلم ياراي بيان و نوشتن گوشه اي از غم عظماي رحلت سراسر حزن و اندوه پيغمبر گرامي اسلام، آن خورشيد درخشان آسمان نبوت و چشمه جوشان تقوي را دارد، او كه نمونه يك انسان كامل و داراي همه خصوصيات انساني و اسلامي بود، كدامين قلم است كه از تو به صورتى بايسته و شايسته ياد كند؟ يا محمد (ص)از رحلت تو چه بگوئيم و چه بنويسيم كه براستى وصف اين غم بزرگ، اين رحلت جانگذار و وصف كبرى و داهيه عظمى در توان كدامين قلم و كدامين بيان مي گنجد؟
در روز رحلت پيامبر اعظم (ص)، اشك غم از ديدگان مي ريزيم و بي تاب مي شويم در سالروز رحلت ختم رسل (ص)، زخمي بزرگ در سينه داريم و چراغ آسمان خاموش گشته است و اي برگزیده درخشان خداوند در آسمان نبوت و رسالت اندكى بيا و بحال اين عاشقان حق و سوختگان سرزمين ما نظرى كن، اى پيامبر عشق و توحيد، اى حبيب خدا اى ياور مظلومان واى چشمه جوشان ايمان و تقوى، گوشه چشمى بر جمع پريشان اهل بيت، دخت گراميت در خانه سرور و بانوي دو جهان بينداز، اى پدر امت، اى رسول حق، پيكر افسرده زهرايت را در آغوش بگير، اشكها را از ديدگانش پاك كن، دل شكسته ى زهرايت را تسلي بده، پهلوى شكسته اش را مرهم بگذار، گونه كبودش را نوازش كن، قلب شكسته اش را التيام بخشای، اى رسول خدا پيكر عرقه بخون مجتبى عليه السلام را از مقابل ديدگان ام ابيها دور كن، مگذار بدن تير آلودش را نظاره كند، به او بگو كه گريه را بس كند، بگو كه فرزندش مهدى (عج) مى آيد، بگو كه او از راه ميرسد او ميايد، او بايد بيايد و انتقام خونها را بگيرد و شادمانى را بهمراه بياورد.
ما بندگان ناتوان چگونه مي توانيم در حق پيامبري که سراپا فضيلت و رحمت و منبع خير و نيکي و بزرگواري است سخني بگويم؟ آنچه که مي گوييم قطره اي است از دريا، خوي پيامبر(ص) و رفتار آن بزرگوار و کردار آن حضرت سرمشق مسلمين و بلکه نمونه و الگوي عالي همه انسانها است و در حقيقت تجسمي از اسلام است.
محبت و دلدادگي به وجود مطهر رسول خدا(ص) فضيلتي است كه به جرآت مي توانگفت تمام مسلمانان از مذاهب مختلف به داشتن چنين فضيلتي افتخار مي‌كنند وبا اين محبت و دوستي، خود را به آن حضرت نزديك و پيوسته مي‌دانند.
براساسآيات قرآن كريم، تعظيم، تكريم و توقير پيامبر (ص) و اهل بيت آن حضرت بر مردم لازم شمرده شده است حتي در مقام تهديد مي فرمايد: اي رسول ما به مردم بگو، اگر پدران، فرزندان، برادران، همسران و نزديكانتان و اموالي كه اندوخته‌ايد و تجارتي كه نگران كساد آن هستيد در نزد شما از خدا و رسول وجهاد در راه خدا محبوب تر است، پس منتظر حكم خدا باشيد و خدا فاسقان را هدايت نمي كند.
يا محمد (ص) رحلتت پشت اهالي ايمان را شكسته است، در سالروز رحلت خاتم الانبياء (ص) فرشتگان و عرشيان خون مي گريند و عاشقان و رهروان طريق هدايت و سعادت با چشماني اشك آلود مرثيه غم را مي سرايند ، تويي كه نفس زندگي و اميد و حركاتت زندگي ساز بود، يا محمد (ص) در سالروز رحلتت ديده را با اشك سيراب مي كنيم تا نور معرفت به ارزش هاي والاي اسلامي و انساني كه تو پيام آور آن بودي در چشم هايمان افزون شود.
روز بيست و هشتم ماه صفر از غم انگيز ترين روزهاي تاريخ اسلام و مسلمين است در اين روز غم و اندوه گويي آسمانيان هم مانند زمينيان اشك مي ريزند و ماتم سرا هستند و مويه كنان يا محمد يا محمد مي گويند، محمد (ص) رسول عشق و مهرباني و هدايت انسان ها از ضلالت و گمراهي به سرمنزل مقصود و سعادت بود.
در اين روز جهان شاهد سالگرد رحلت بزرگترين انسانى است كه بشريت در خود ديده است ، والاترين پيامبرى كه از طرف پروردگار به عنوان «رحمة للعالمين» مبعوثشده است، ما از آن رسول عشق و رستگاري سخن به ميان مي آوريم كه نسخه كامل بشريت و اسوه حسنه‌اي بود كه تمامي رفتار و كردارش بيانگر تعاليم مكتب اسلامي بود.
28صفر همچنين سالروز شهادت سبط اکبر پيامبر، امام حسن مجتبي (ع) نيز است که در روزهاي طوفاني صدر اسلام همچون بازويي پرتوان در کنار پدر بزرگوارش و نيز در دوران زمامداري کوتاه خودش از کيان اسلام و مسلمين دفاع کرد، مـحـبـوبيت امام مجتبى عليه السلام در كودكى نزد پيامبر صلّى اللّه عليه و آله براى همه كـس مـشـهـود بـود پـيـامـبـر او را پـاره تـن، نـور ديـده، مـيـوه دل و گـل خـوشـبـوى بـوسـتـان نبوت مى ناميد و پيوسته او را فرزند خود مى خواند و مى فـرمـود: هـمـه فـرزندان مادران به پدرشان نسبت مى برند جز اولاد فاطمه كه آنان بـه من نسبت مى برند، از عمق دل به او عشق مى ورزيد، دست او را مى گرفت ، بر روى دامـن خـود مـى نـشـانـد و بـه مردم مى گفت : هر كه اين فرزند مرا دوست بدارد مرا دوست داشـتـه ، و هر كه او را دشمن بدارد مرا دشمن داشته است خداوند دوست بدارد كسى را كه حسن مرا دوست بدارد ولي نيرنگ منافقان و دشمنان اسلام که لباس دوستي دين و امارت مسلمين را به دروغ بر تن کرده بودند، از کاسه زهرآگين دشمن خانگي بيرون آمد و دومين شهيد امامت کريم اهل بيت به جهان اسلام تقديم شد.
اي امام حسن مجتبي (ع) اي کريم آل طه چطور باور کنم تشييع غريبانه پيکرت را در هجوم بي امان نفرت و کينه ها، اي کريم آل طه سلام بر تو، سلام بر مزار بي چراغت، سلام بر تربت بي زايرت، سلام بر تو اي آتشفشان صبر، سلام بر سينه شعله ورت، جگر سوخته ات، و پيکر تيرباران شده ات، اي کريم اهل بيت وقتي تو رفتي چشمان آسمان سياهي رفت و اشک از نگاه ستاره غلتيد، اي سبط اکبر بوي غربت حنجره ات جهاني را غريبانه به گريه مي اندازد، سياه پوش بيست و هشتمين روز صفر شانه به شانه آسمان فشرده در ابر مدينه مى گريم، پس اى کريم اهل بيت عليهم السلام قلب اندوهگينمان در عزاي ديدار توست و شفاعتت را در قيامت مى طلبيم تا طعم بخشندگى تو را دريابيم، شهادت دومين نور ولايت، صاحب کرامت و شفيع قيامت، امام حسن مجتبى عليه السلام را به عاشقان امامتش تسليت مى گوييم.
ماه صفر رو به پايان است رحلت جانسوز رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله در بيست و هشتم صفر و شهادت سبط اکبر پيامبر، امام حسن مجتبي(ع) و شهادت امام هشتم در آخرين روز اين ماه ايّام اندوهبار در اين ماه است از آغاز محرم تا عاشورا اربعين و بيست و هشتم صفر روز رحلت حضرت رسول صلي الله عليه و آله سرشک غم باريده ايم اين غم در سوگ فرزانه ترين فرياد تاريخ است، آري اي رسول خدا اي خلاصه هستي، اي محمد مصطفي (ص) تو بودي که کنگره هاي کاخ هاي ستم را فرو ريختي درياچه هاي کفر را خشکاندي خواب آلودگان زمانه را پريشان ساختي و سند محکوميت شرک و ظلم را به امضا رساندي.
خوب است قبل از پايين اين متن چند نمونه از خدمات بي نظيري که حضرت محمد (ص) براي نجات بشريت از چنگال ظلم، جهل و تعصب انجام داد گفته شود، خدماتي که روح سرگشته و تشنه انسان ها را چاههاي عميق شيطاني بيرون کشيد و به خورشيد اهدا کرد، از آغاز تا پايان حيات زندگي گرانقدر حضرت محمد (ص) هيچ گونه تناقصي در رفتار ايشان مشاهده نشده است چرا که حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) تنها پيامبري است که کردار و گفته ها و سخنانش بلافاصله نوشته ميشد و اينک بعد از هزار و چهارصد سال در مي يابيم که چقدر احاديث و سخنانش داراي صحت ، دقت و درستي است، حضرت محمد (ص) در سراسر عمر خود عليه خشونت، بي يند و باري، خود کامگي، جاه طلبي و بي عدالتي جنگيده بود، محمد (ص) قوانين مدني و اخلاقي را عرضه کرد تا وحشي گري و ددمنشي را براندازد و بي قانوني و هرج و مرج را با نظم و تمدن جايگزين سازد مردي که چنان اصلاحات بزرگ و پايداري را پديد آورد و مردماني را که قرن ها در منجلاب بت پرستي غوطه ور شده بودند و کودکان خود را زنده به گور مي کردند را نجات داد و اين منجي وارسته و بزرگوار بشريت سزوار همه گونه احترام و اکرام است.
پيامبر بزرگواري که فقط يکي از دستاوردهاي آن حضرت جهاني کردن نعمت بزرگ خواندن و نوشتن و عالم گير کردن علم و دانش در جهان آن زمان براي همه مردم عادي بود، اگر ميلياردها انسان عشق به حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) را در دل دارند به اين خاطر است که او هيچ وقت از شمشير براي پيشبرد کارهايش استفاده نميکرد براي همين هم هيچ پادشاه و امپراطوري قدرتمندي در تاريخ جهان نيست که همچون آن عزيز مورد اطاعت و احترام قرار گرفته باشد.
در حقيقت شمشير آن حضرت نبود که اسلام را در دنيا حتي بعد از وفاتش جهانگير کرد بلکه کلام تاثير گذار، صداقت و تدبير قاطع و بديع او بود کلامي که مستقيما از قلب هستي که همان آفريننده جهان است برخاسته بود که باعث شد مردم و گروندگان به او به حقايقي تازه در باره علت خلقت شان دست يابند.
رسالت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) دستورات ثابتي داشت براي همه اعصار بي شک حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) قانون گذاري خردمند سلطاني دادگستر و پيامبري برگزيده از ميان همه پيامبران الهي بود از صفات حميده اي برخوردار بود که او را به پيامبر رحمت و مهرباني تبديل کرده بود عظمت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) چنان بزرگ بود که مردان و زنان بزرگي را همچون امير مومنان حضرت علي (ع) و بانو و سرور زنان دو جهان عالم حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله عليها) را در دامان فضل و کمال خود پرورش داد.
شريعت محمدي داراي منظومه هاي اخلاقي و رفتاري بسيار زيادي است که تمامي آنها در شخصيت حضرت محمد (ص) متجلي يافته و در منش اخلاقي پيامبر جلوه هاي محبت بيش از هر چيز هويدا است و به همين علت است كه قرآن كريم اين صفت آن حضرت را با لفظ رحمه للعالمين ستوده و پيرامون اين ويژگي پيامبر(ص) مي فرمايد:براي شما پيامبري از خودتان آمد كه بر او دشوار است شما در رنج افتيد و به هدايت شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان است.
چهاردهمين قرن از ظهور حضرت محمد مصطفي (ص) جهان بشري پرشورتر و بيدارتر از پيش گرديده است و همچنان که نداي بلند توحيد از گلوي پاک آخرين پيامبر خدا برخاست هنوز هم در پهنه کره‌ خاکي اين فرياد طنين انداز است و امت محمدي (ص) در روز وفاتش پيام وحدت خويش را در مأذنه‌هاي رفيع و شکوهمند ايران اسلامي به گوش جهانيان مي‌رسانند.
فرارسيدن ايام سالگرد وفات حضرت محمد مصطفي (ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبر پيامبر، امام حسن مجتبي(ع) و شهادت غريبانه هشتمين پيشواي معصوم، حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع)، بر تمامي مسلمان به خصوص شيعيان جهان تسليت باد.
داریوش احمد رضا بهمنیار


 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 12:33
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: