وبلاگicon

اهداف وثمرات مبــارزهء ملت ما - گل حسين کمالي

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2763
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 635
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 276
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 64
    آي پي امروز آي پي امروز : 921
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 212
    بازدید هفته بازدید هفته : 3398
    بازدید ماه بازدید ماه : 5695
    بازدید سال بازدید سال : 21168
    بازدید کلی بازدید کلی : 357848

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 91.121.88.8
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

اهداف وثمرات مبــارزهء ملت ما - گل حسين کمالي

 

اهداف وثمرات مبــارزهء ملت ما
 
گل حسين کمالي
 
 
اهداف مبارزهء ملت ما:
از آنجايي که هر حرکت و انقلاب که در هر جايي از جهان بشري صورت گيرد طبيعتا اهدافي را دنبال مي کند، جهاد ملت ما نيز اهدافي داشتکه مي توان اين گونه شمرد:
·        عدالت، خصوصا عدالت اجتماعي
·        رفع تبعيض نژادي
·        تشکيل حکومت اسلامي
·        رسميت يافتن مذهب جعفري
 
عدالت:
يکي از تعاريف عدالت چنين است:
« يضع الامور مواضعها([1]»
قرار دادن هر چيزي در جايگاه خودش.
در حقيقت تبيين اين کلام در گفتار وعملکرد کسي است که او عين و مصداق عدالت است و کمال عدالت در او متبلور است ، و در مورد حضرتش مي گويند:
« علي صوتُ العدالتِ الانسانية »
امام علي(ع)مي فرمايد:
«اگر در حکومت اسلامي خلخالي را از پاي زني يهودي به ذلت در بياورند و کسي از اين غم بميرد بي جا نمرده است .»
اين عدالت را در کلام و عملکرد پيشواي ششم شيعيان  نيز ميتوان جستجو کرد که ايشان در نيمه هاي شب انباني از غذ ارا بر دوش ميگيرد وبه سايبان بني ساعده که در آنجا جزامي ها و برصي ها بود مي رساند. حضرت طوري اين غذا را  زير سر مي گذاشت که هيچکدام از آنها بيدار نمي شدند. معلي بن خنيس که يکي از ياران حضرت است همراهش بود، او از امام سوال کرد:
يا‌بن رسول الله مگر آنها در دين ما هستند؟ حضرت فرمود! به خدا قسم اگر مي دانستم در دين ما هستند نمک و ادويه خانه ام را نيز با آنها تقسيم مي کردم.[2]  
اين منشور عدالت اجتماعي است که از ائمه اطهار (ع) به ما رسيده است، که سر لوحه جهاد ملت ما و شهداي ما را تشکيل مي داده است.
رفع تبعيض نژادي:
يکي ديگر از اهداف شهداي ما نفي تفکر ناسيوناليستي بود نظر آنان فقط به اولياء الله و پيامبران و امامان بوده و خط آنان را دنبال مي کردند يعني اينکه آنها نظر به قبيله، نام، نشان،و نژاد نداشتند. انديشه شان ملاک بود و معيار عدالت خواهي و حکومت اسلامي بود. آنها در قالب ملّيت خاص نمي گنجيدند.      ترفند هاي ابر قدرت هاي شرقي و غربي که براي جهان اسلام طراحي کرده بودند مثل پان ترکيسم و پان ايرانيسم و پان عربيسم را شهداي ما  طرد کردند بلکه شعار آنها اين بود:
پرسيد ز مـن دوش رفيقي، ز کجايـي
گفتم بشرم، ليک ملل مي نشنـــــــاسم
گفتـــا که تـــو از قـــله بلخـــــــابي و
گفتم، با قلهء توحيد قلل مي نشنـــــاسم[3] 
حکومت اسلامي:
يکي از اهداف شهداي ما حکومت اسلامي بودکه بعد از سالها جهاد و جنگ، جريانها ي سياسي،   نظامي و اجتماعي، حکومت اسلامي را تشکيل دادند.
اروپاييان بارها از رهبران جهادي در اجلاس بن خواستند که ديگر دست از حکومت اسلامي بر دارند، براي اينکه بيست و پنج سال اين ادعا کشور شما را بد بخت و ملت شما را آواره کرده است اما يکي از رهبران جهادي( يونس قانوني) در جواب خبر نگاران حاضر در اجلاس چنين گفت:
امکان ندارد که حکومت افغانستان غير اسلامي باشد زيرا که اولاً: بيست و پنج سال جنگ  چه در دوران جهاد و چه دوران جنگهاي ديگر فقط به خاطر همين اسلام و اسلام خواهي بوده است. ثانيا: 99 در صد جمعيت افغانستان را مسلمانان تشکيل مي دهند، پس امکان ندارد حکومت ما غير اسلامي باشد. [4]
اين مهم در سومين ماده قانون اساسي بعد از تلاش علما و متنفذين ثبت و راجيستر شد. در اين ماده چنين آمده است که: هيچ قانوني تصويب نخواهد شد به خلاف دين مبين اسلام .
 
رسمي شدن مذهب جعفري:
از جمله اهداف شهداي ما رسميت يافتن مذهب جعفري بود که اين نيز يکي از مساييل بسيار حساس بود. اين اولين قانون اساسي کشور بود که رسميت مذهب جعفري را قبول کرد. همانطور که اشاره شد براي رسيدن به اين هدف والا نه تنها جهاد بلکه تلاش هاي  علماي سلف ما مثل آيت الله حجت، آيت الله واعظ، علامه شهيد بلخي و ديگر بزرگان وزحمات فقيه مجاهد حضرت آيت الله شيخ محمد آصف محسني کار ساز بود ، که براي ثبت و راجستر شدن مذهب جعفري آيت الله محسني خطرها و طعنه هايي را به جان خريدند تا اينکه رسميت مذهب جعفري در لويه جيرگه تصويب و همچنين در قانون اساسي گنجانده شد .   
ثمرات مبارزهء ملت ما:
وقتي تفکر ، انديشه واهداف اين چنين عظيم بوده باشد، ثمرات بزرگي را به أرمغان خواهد آورد.
فروپاشی بلوک شرق:
 يکي از ثمرات مهم مبارزه ما از هم پاشيدن ابر قدر ت شرق واتحاد جماهير شوروي است که بر مبناي تفکر کمونيستي يعني الحاد تمام عيار، بنيان گرديده بود که اين تفکر در آن برهه از زمان تقريبا اکثريت جهان را به تسخير خود در آورده بود و نظام سرمايه داري را متزلزل کرده بود، اما با جان فشاني غيور مردان و تفنگ به دوشان افغان زمين اين تفکر و قدرت پوشالي ازهم پاشيد. حضرت امام خميني(ره)آن پير خرد مند دراین رابطه فرمود:
ملت افغانستان هجوم ناجوانمردانه شوروي آن قدرت اسطوره اي و ارتش قدرتمند حکومت غاصب و حزب خائن را با قدرت ايمان و اتکال به خداي بزرگ و اعتماد به خويش در هم کوبيد[5]
 اروپاي شرقي از جمله آلمان که روسها آلمان را به آلمان شرقي و غربي تقسيم کرده بودند و در بين آن ديوار حائل ايجاد کرده بودند، براثرمبارزات ما آزادشد.با پيروزي ملت قهرمان افغانستان در برابر ابر قدرت شرق،شوروي استحکامات خود را در جاي جاي از جهان از دست داد، از جمله آلمان ها ديوار حائل را شکستند و آلمان شرقي و غربي تبديل به آلمان واحد شد که رئيس جمهور وقت آلمان نيز به اين مطلب اذعان کرده است که: ما بايد در تاريخ خود اين مطلب را ثبت کنيم که در اتحاد آلمان مديون ملت افغانستان هستيم.[6]   
آزادشدن16جمهوري مستعمره شوروي:
  از ثمرات پر افتخاراين مقاومت جانانه، آزادشدن شانزده جمهوري مستعمره شوروي سابق که اکثراً مسلمان بودند (ازبکستان، تاجيکستان، آذربايجان، قرقيزستان و...) است.
حکومت اسلامي ووحدت ملی درافغانستان :
از ثمرات مهم جهاد ملت ما نهادينه شدن حکومت اسلامي واتحاد عمومي وملي در کشور است .
 
رسميت پيدا کردن مذهب شيعي:
شناخته شدن مذهب جعفري در قانون اساسي يکي از آثار جهاد ما بوده که البته اين ثمرات فقط بر اثر تلاش سالهاي جهاد و مقاومت نبوده بلکه بزرگان مذهبي تلاش هايي فراوان و طاقت فرسايي را نمودند، که اين تلاش ها به شهادت  آنان و زنداني شدن سالهاي طولاني انجاميد. در حقيقت راه شهداي ما امتداد تفکر اين بزرگان که تفکر اسلام ناب محمدي (ص) مي باشد، بوده است.
توجه به حقوق اقلیت ها
   يکي ديگر از ثمرات اين جهاد و مقاومت ثمر بخش اين بود که، ملت ما فهميد که ديگر تبعيض و نژاد پرستي و زياده خواهي قوم اکثريت، بر اقليت ها نيست و قوم اقليت ديگر نبايد احساس شهروندي درجه دو بکنند، بلکه حکومت، حکومت ديني است و شايسته سالاري است.
بله! شوروي نه تنها نتوانست به اهداف شوم وديرينه نظريه پردازبزرگ خود (پيتر کبير) که دست رسي به آبهاي گرم بودبرسد، بلکه اتحاد جماهير خود را نيز از دست داد و تفکر کمونيستي براي ابد به زباله دان تاريخ سپرده شد. به قول امام خميني (ره) که خطاب به رهبرشوروي سابق فرمود: از اين به بعد تفکر کمونيستي را بايد در موزه هاي تاريخ جست وجو کرد.[7]   
البته ملت ما براي رسيدن به اهداف مبارزه و دسترسي به ثمرات آن هزينه هايي را متحمل شد، که اين هزينه ها از اين قرار است :
1- مهاجرت افغانی ها به کشور هاي هم جوار (ايران و پاکستان)که پنج ميليون از جمعيت مردم ما در اين کشور ها آواره شد.
2- ازهم پاشيدن نظام اقتصادي و ارتش ملي و پرسنل   دولتي.
3- حاکم شدن فقر در جامعه ما.
4- میلیون هاشهید ومعلول.
5-عقب ماندگی کشور از قافلهء تمدن.
اين امور عين و مصداق ايثاراست که آيه شريفه مي فرمايد:
« و يؤثرون علي انفسهم ولو کان بهم خصاصه [8]»  
کجايند آنهايي که فداکاري هاي اين ملت را در بايکوت خبري ورسانه اي قرار دادند؟ که چنين جنگي نا برابر، (از يک طرف اسلام ناب و جانب مقابل کمونيست ها که الحاد تمام عيار بودند)، در طول جنگهاي معاصر چنين جنگي را سراغ نداريم ،
پس دنيا بداند که افغانی ها نه تنها از اسلام ناب دفاع کردند بلکه حتي تفکر کمونيستي را که گستره آن دامنه اروپا و آمريکا را نيز گرفته بود، محو کردند تا آنها نيز از شر تفکر کمونيستي در امان باشند. پس حالا وقت آن است که به افغانستان کمک کنند تا افغانستان بار ديگر گلشن خاور زمين شود و پرچم افغانستان عزيز بار ديگر بر تارک جهان بدرخشد و بر کشور هاي اسلامي لازم  است که افغانستان را باز سازي کنند، زيرا افغانستان و ملتش خود را فداي اسلام کرده است وبراي رسيدن به اين هد ف حکومت  و همه ريشه ها و بنياد ها ي حکومتي آن در اثر اين حماسه از هم پاشيد.
  ملتهاي مسلمان باید با تمام توان اين ملت را کمک کنند چون آنها سينه ها را سپر بلاي ابر قدرت شرق و کمونیسم کردند. « انّما المؤمنون اِخوة »[9]  مسلمانان برادران ديني يکديگرند که برادران بايد هميشه همديگر را کمک کنند.
اين بود اهداف و گوشهء از ثمرات جهاد شهداي ما.
در پايان بايد بگويم :
يوسف گمگشته باز آيد به کنعان غم مخور
کلبهء احزان شود روزي گلستان غم مخور [10]
 


[1] ترجمه نهج البلاغه ،علي اصغر فقيهي/کلمات قصار ص 818.
 
[2]شيخ صدوق ،ثواب الاعمال ،ص 173.
[3]ديوان شهيد بلخي (ره)
[4]اجلاس بن، گزارش BBC ، 1382 هـ ش
[5] جهان اسلام از ديدگاه امام خميني( تبيان دفتر نوزدهم ص 193)
[6] سخنراني آقاي هادي سر پرست شهداء و معلولين وقت افغانستان، مدرسه امام خميني 1386 ه ش
[7]نامه امام خميني به گورباچوف
[8]سوره حشر آيه 9
[9]سوره حجرات آيه 10
[10] ديوان حافظ

 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 20:56
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: