وبلاگicon

موج جهانی محکومیت گسترده اعدام شیخ النمر

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 37
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 1301
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 130
    آي پي امروز آي پي امروز : 12
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 434
    بازدید هفته بازدید هفته : 2107
    بازدید ماه بازدید ماه : 4404
    بازدید سال بازدید سال : 19877
    بازدید کلی بازدید کلی : 356557

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.133.141.6
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

موج جهانی محکومیت گسترده اعدام شیخ النمر

موج جهانی محکومیت گسترده اعدام شیخ النمر

شیخ مصطفی ملص رئیس تشکل لبنانی موسوم به اللقاء التضامنی الوطنی(تجمع همبستگی ملی) با محکوم کردن جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر تاکید کرد اعدام آیت الله شهید شیخ نمر باقر النمر جنایتی است که با تمام موازین و معاهدات بین المللی مربوط به حقوق بشر تعارض دارد و اعدام وی، راهی برای فتنه است، در حالی که ما به شدت به مهار آن و جلوگیری از وقوع فتنه نیاز داریم.

وی از تمام گروه‌های عربی و بین المللی مدافع حقوق بشر خواست این جنایت را محکوم کرده و برای توقف اعدام‌های سیاسی و شکنجه مخالفان(آل سعود) اقدام کنند.

صالح عاشور نماینده پارلمان کویت هم تاکید کرد شیخ نمر باقر النمر نه کسی را کشته بوده و نه دست به انفجار زده بود، او فقط خواستار آزادی و حقوق شده بود و سلاحش فقط کلمه و نه به خشونت بود،‌وی بهای شجاعتش را در زمانی که امثال وی کم پیدا می‌شوند، پرداخت کرد.

شیخ عبدالامیر قبلان معاون رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هم اظهار داشت جنایت قتل آیت الله شیخ شهید نمر النمر، اعدام عقل، میانه‌روی و گفت‌وگو است.

وی افزود اجرای حکم اعدام علامه شیخ نمر باقر النمر یک اشتباه فاحش بود که امکان جلوگیری از آن از طریق صدور عفو پادشاهی وجود داشت که می‌توانست به کاهش تنش مذهبی و طایفه‌ای در منطقه عربی منجر شود.

رئیس فراکسیون حزب الدعوه در پارلمان عراق تاکید کرد اعدام شیخ النمر، عواقب وخیمی به  دنبال خواهد شد و مجازات و خشم نفرت از عربستان را به دنبال خواهد داشت.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم سعودی را محکوم کرد. العبادی با انتقاد از رفتار رژیم آل سعود تاکید کرد که سیاست بستن دهان نتیجه ای جز خونریزی ندارد.

'شیخ خالد الملا' رئیس جمعیت علمای عراق، اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه در عربستان را فتنه افروزی خواند.
'خالد الملا' روز یکشنبه گفت: پس از اعدام شیخ النمر بوی آشوب و هرج و مرج در منطقه به مشام می رسد . مساله شهادت شیخ النمر یک قضیه فکری و عقیدتی است و اعدام این روحانی شیعه آتش فتنه را برافروخته می کند. 'شیخ ماهر حمود' رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز اعدام شیخ النمر را ریختن خون بیگناه توصیف کرد و گفت که ریاض نتیجه این کارش را خواهد دید.
شیخ حمود تاکید کرد اهل سنت بر شیوه و روش نبوی هستند در حالی که مقامات سعودی مواضع جاهلی دارند.
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: تب فرقه گرایی با دلارهای آمریکایی و اقدامات عربستان انجام می شود.
'سیف دعنا' نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز در خصوص اعدام شیخ النمر گفت : این کار بحران در نظام آل سعود را افزایش خواهد داد.

 حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اجرای حکم اعدام شیخ نمر توسط رژیم سعودی را که به بهانه‌های واهی و بی‌اساس صورت گرفته محکوم کرد و خاطر نشان کرد سبب واقعی و انگیزه اصلی مقامات عربستان از اعدام شیخ نمر این بود که شیخ شهید، صدای حق و حقیقت بود که خواستار حقوق مردم مظلوم سرزمین خود در برابر حاکمان مستبد سعودی بود.

در این بیانیه آمده: جنایت سعودی‌ها به این بسنده نمی‌شود بلکه آن‌ها برای نشان دادن کینه و خباثت خود شیخ نمر را در میان عده‌ای تروریست جنایتکار اعدام کردند تا به جایگاه شیخ نمر توهین کرده باشند.

حزب الله افزود: جنایتی که سعودی‌ها سال جدید میلادی را با آن آغاز کردند برای یک لکه ننگ ابدی بر پیشانی این نظام خواهد بود؛ نظامی که بر پایه کشتار و جنایت بنا شده و البته این جنایت نیز آخرین جنایت آن‌ها نخواهد بود و همین نظام بود که چندی پیش مرتکب کشتار وحشیانه حاجیان خانه خدا شد بدون اینکه در این زمینه پاسخگو باشد یا حداقل تاسف خود را به خاطر این اتفاق اعلام کند.

حزب الله در پایان از جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوق بشر و تمام قدرت‌های زنده امت اسلام خواست این اقدام زشت را محکوم کنند و مسئولان عربستان را در زمره جنایتکاران جهان معرفی کنند چراکه امروز یک روحانی دینی را که دستش به خون کسی آلوده نبود و جنایتی مرتکب نشده بود به شهادت رساندند فقط به جرم اینکه به ظلم و ستم نه گفته بود و البته مسئولیت مستقیم این جنایت بر عهده آمریکا و هم پیمانان او است که از این نظام حمایت می‌کنند وبر جنایت‌های سعودی‌ها سرپوش می‌گذارند و این نشان می‌دهد تمام شعارهای آن‌ها در مورد دموکراسی و حقوق بشر، دروغ و توخالی است.

جنبش مردمی انصارالله یمن در بیانیه ای اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته عربستانی به دست رژیم آل سعود را محکوم کرد.

برادر  روحانی برجاسته عربستانی ساعتی پیش در واکنش به اجرای حکم اعدام "شیخ نمر النمر" گفت: اعدام "شیخ نمر" خارج از تصور ما بود.

وی با اشاره به اینکه ما می خواهیم که تظاهرات علیه این اقدام زشت سعودی از سطح مسالمت آمیز فراتر نرود، افزود: اعدام شیخ نمر النمر واکنش منفی رژیم سعودی به مواضع وی بود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین/فرماندهی کل هم در بیانیه‌ای تاکید کرد جنایت اعدام شیخ نمر باقر النمر، بیانگر پافشاری عربستان سعودی بر شعله ور کردن آتش طایفه‌‌گری است.

جامعه شیعیان مصری ضمن محکومیت شدید اعدام آیت الله نمر باقر النمر به دست مقام های سعودی، آن را اقدامی غیر قابل توجیه و به منزله چراغ سبزی برای شعله ور کردن جنگ میان اهل تسنن و شیعه در منطقه عنوان کردند.
بر اساس این گزارش «احمد راسم النفیس» اندیشمند شیعی مصر در این باره گفت: عربستان سعودی در واکنش به کشته شدن «زهران علوش» سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» در سوریه و گرفتن انتقام وی، دست به اعدام شیخ نمر باقر النمر زده است.
نفیس با بیان اینکه آیت الله نمر یک عالم دینی و نه یک مخالف مسلح بود، تاکید کرد: کشته شدن این روحانی برجسته عربستانی به مثابه اعلام چراغ سبز برای شعله ور شدن جنگ میان شیعه و سنی است.
وی ضمن بیان اینکه عربستان سعودی با این اقدام، مرتکب اشتباه بزرگی شد، تصریح کرد که در اسلام چیزی وجود ندارد که قتل و اعدام را توجیه کند.
این عالم مصری همچنین گفت: عربستان پیش از اجرای حکم اعدام شیخ نمر، درخواست های بین المللی برای توقف اعدام ها در این کشور را نادیده گرفت.

حوزه علمیه خاتم النبیین(صلی الله علیه وآله) افغانستان ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر، روحانی مبارز و تاکید بر لزوم اخوت امت مسلمه، بویژه در کشور اسلامی افغانستان، بیانیه‌ای صادر کرد.


در بخشی از این بیانیه آمده است: شیخ نمر، در حالی اعدام شد که جهان اسلام برای مبارزه با توطئه‌ها علیه این دین جهان‌شمول، نیازمند اتحاد و یکپارچگی جهانی است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب؛ آیه ۲۳)

اعدام عالم دینی و مبارز، شیخ محمدباقر نمر، به‌دست حکومت سعودی دور از انتظار بود و مایه تاسف گردید.

این روحانی برجسته با سلاح زبان، مشی اصلاح‌گرایانه و جدال احسن از محرومیت‌های تحمیل‌شده از جانب نظام حاکم بر مردم عربستان انتقاد می‌کرد، و به همین دلیل اعدام شد.

به شهادت نهادهای حقوق بشری، او در محاکمه‌ای حکم اعدام گرفت که خود حضور نداشت و اجازه دفاع نیز به وی داده نشد.

شیخ نمر، در حالی اعدام شد که جهان اسلام برای مبارزه با توطئه‌ها علیه این دین جهان‌شمول، نیازمند اتحاد و یکپارچگی جهانی است.

حوزه علمیه خاتم النبیین (صلی الله علیه وآله) ضمن محکومیت اعدام این روحانی مبارز و تاکید بر لزوم اخوت امت مسلمه، بویژه در کشور اسلامی افغانستان، انتظار دارد سران کشورهای اسلامی با تصامیم وحدت‌شکن، سبب گسست و دوری ملت‌های مسلمان از هم نشوند.

جامعه شیعیان مسکو
روز شنبه با انتشار بیانیه ای، اعدام آیت الله نمر روحانی برجسته شیعه عربستان به دست رژیم آل سعود، را محکوم و از جامعه جهانی خواستار پاسخ مناسب به این جنایت ضدبشری شد.

در بیانیه جامعه شیعیان مسکو گفته شده است: اعدام آیت الله شیخ نمر یک بار دیگر چهره ضدبشری و کریه آل سعود را که هیچ ترس و ابایی از قتل انسانهای بیگناه حتی روحانیون برجسته ندارد به وضوح نشان داد. جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی باید به این اقدام عربستان سعودی انتقاد کرده و از این رژیم خواستار رعایت حقوق بشر شوند.
در بیانیه امده است: عربستان سعودی خود را خادم الحرمین می داند و اعدام روحانی مسلمان در شان حکومت دارای چنین ادعایی نیست. امت جهانی اسلامی باید صدای اعتراض خود را بند کرده و اجازه ندهد رژیم آل سعود به جنایات خود ادامه دهد.
جامعه شیعیان مسکو در بیانیه خود از امت جهانی اسلامی به ویژه انسانهای با وجدان های بیدار خواسته است تا نسبت به اعدام آیت الله نمر و 46 نفر دیگر اعتراض کرده زیرا اتهام بسیاری از افراد اعدام شده واهی بوده و آنها در واقع با سیاست های رژیم آل سعود مخالفت می کردند و انگ تروریسم برای توجیه اعدام انها چسبانده شده است و باید به این مساله رسیدگی شود.
در ادامه بیانیه یاداوری شده است در واقعه منا در حج امسال بر اثر مدیریت سوء عربستان سعودی بیش از 4 هزار حاجی کشته شدند و در این واقعه شاهد اعتراض واقعی کشورهای اسلامی نبودیم. به غیر از ایران و چند کشور اسلامی دیگر اعتراضی علیه اقدامات ضداسلامی عربستان سعودی نشد.
جامعه شیعیان مسکو تاکید کرده است: این واقعه یک بار دیگر نشان داد که عربستان صلاحیت و لیاقت رهبری جهان اسلام را ندارد. اقدامات ال سعود در جهت خدمت و منافع امریکا و رژیم صهیونیستی انجام می شود. کشتن یک روحانی مسلمان هیچ فرقی نمی کند شیعه یا سنی باشد در شان یک کشور اسلامی نیست.
امروز همچنین شماری از شیعیان مسکو در نماز جماعت حسینیه شیعیان، از آیت الله نمر از رهبران شیعیان عربستان که به دست آل سعود ناجوانمردانه به شهادت رسید تجلیل کردند.
در این مراسم در ابتدا حجت الاسلام فامیل جعفراف سخنانی در تبیین مقام والای آیت الله نمر و مبارزات سیاسی ایشان برای احقاق حقوق جماعت اهل بیت در عربستان و جنایت ال سعود در اعدام این روحانی مبارز را بیان کرد.
سپس جماعت حاضر در حسینیه با شعارهایی همچون روحانی مبارز شهادتت مبارک و مرگ بر امریکا و مرگ بر ال سعود و مرگ بر رژیم صهیونیستی فریاد اعتراض خود را به شهادت روحانی مبارز عربستانی بلند کردند.


وزارت کشور آل سعود امروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 میلادی در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر به اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

شیخ نمرالنمر از مطرح ترین شخصیت‌های مخالف پروژه آمریکایی صهیونیستی و مدافعان حقوق ملت فلسطین در عربستان به شمار می‌رود.


 shia-news.com


 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 12:27
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: