وبلاگicon

متن سخنرانی جناب رئیس جمهور

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1897
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 1301
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 190
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 130
    آي پي امروز آي پي امروز : 632
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 434
    بازدید هفته بازدید هفته : 3967
    بازدید ماه بازدید ماه : 6264
    بازدید سال بازدید سال : 21737
    بازدید کلی بازدید کلی : 358417

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.116.42.208
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

متن سخنرانی جناب رئیس جمهور

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جلالت ماب هوجینتاو، رییس جمهوری مردم چین و رئیس محترم کنفرانس،
جلالت مابان روسأی جمهور و سران محترم کشور ها،
جلالت مابان اعضای محترم هیئت های شرکت کننده،
خانم ها و آقایان،
جلالتمآب رئیس جمهور هو جنتاو، از میزبانی گرم و صمیمانه شما در جریان سفرم به چین اظهار سپاس میکنم. همچنین، از کشور های عضو سازمان همکاری های شانگهای بخاطر پذیرش درخواست افغانستان برای کسب موقف" ناظر" در این سازمان تشکر میکنم.
جلالتمآّب رئیس جمهور، اعضای محترم سازمان شانگهای!

با درنظرداشت موقف جدید افغانستان به حیث کشور ناظر در این سازمان و با درک تغییر وضعیت در افغانستان و دورنمای همکاری ها، یک گام خیلی ها مهم برداشته شده است. شاید صحبت من اندکی طولانی شود، از حوصله مندی تان از قبل تشکر میکنم.

سه دهه گذشته در افغانستان، در واقع سالهای درد و رنج فراوانی برای مردم افغانستان بوده است و این سه دهه، شاهد گسترش افراطیت در منطقه و فراتر از آن نیز بوده است. دلایل این همه ناهنجاری ها برای همه گان روشن است. زمانیکه ما در برابر اشغال شوروی سابق به مبارزه آغاز کردیم، باقی جهان به ما کمک کردند که یکی از عواقب آن گسترش و ترویج افراط گرائی مذهبی در افغانستان و منطقه بود. پس از فروپاشی اتحاد شوروی وقت و پایان علاقه و دلچسپی جهان و غرب به افغانستان، افراط گرائی و ترویج آن در افغانستان با کمک و حمایت صد ها میلیون دالر همچنان نیرومند باقی ماند. افراطیت در افغانسان رو به طغیان شدید گذاشت و پیامد های آن تمامی منطقه و بخصوص پاکستان را نیز متاثر ساخت. با رخداد 11 سپتمبر، ایالات متحده و سازمان ناتو به افغانستان بازگشتند. مردم افغانستان با این نظر که کشور شان از چنگال طالبان و القاعده رهائی یافته و مداخلات منطقه در افغانستان پایان خواهد یافت، از امریکا و ناتو با گرمی استقبال کردند.

ده سال در پی حضور جامعه جهانی ، افغانستان پیشرفت های زیادی را در عرصه های مختلف مانند تعلیم و تربیه، صحت، اقتصاد و غیره با کمک جامعه جهانی و حمایت شما کشور های حاضر در این اجلاس نصیب شده است.

افغانستان جایگاه خود را در کنار خانواده ملل اعاده کرده و روابط خود با جهانیان را از سر گرفت. در واقع، افغانستان هیچگاهی مانند امروز دارای این چنین روابط شگوفا و صمیمانه با کشور های دیگر نبوده است. با همسایه های ما، میزان تجارت چند برابر بلند رفته است. در سال 2001 سطح تجارت با پاکستان حدود 25 میلیون دالر در یک سال بود، در حالیکه امروز این رقم به بیش از 2 میلیارد دالر رسیده است. با ایران میزان داد و ستد ما به بیش از 500 میلیون دالر افزایش یافته است. همینگونه با چین، هند، روسیه، تاجکستان، ترکمنستان، ازبکستان و دیگران نیز بهبود قابل ملاحظه یافته و ما از این ناحیه مسرور هستیم.

در عرصه سیاسی نیز روابط افغانستان صریحاً رشد کرده است. با وجود حضور امریکا و ناتو در افغانستان، ما توانسته ایم بهترین توازن را در روابط مان با همسایه ها و کشور های منطقه حفظ نمائیم.

اما در مبارزه با تروریزم و افراط گرائی همانگونه که آرزوی ما بود به موفقیت دست نیافته ایم، و اما دلیل آن چه است؟ به درک ما افغانها، دو دلیل عمده دارد، اول: عدم همکاری منطقوی و دوم استفاده از روش یکجانبه از سوی ناتو است که یکی از این مثال ها آغاز دیر هنگام حمایت از نیرو های امنیتی افغان است.

به پیروزی فقط زمانی میتوان دست یافت که کشور ها مخصوصاً افغانستان و پاکستان در راستای مبارزه با تروریزم و افراطیت باهم صادقانه همکاری کنند. این دو کشور در ده سال گذشته باهم تماس ها و تفاهمات زیادی داشته اند و مخصوصاً سطح این تماس ها و روابط چهار سال قبل پس از ایجاد نظام دیموکراتیک تحت رهبری رئیس جمهور زرداری افزایش یافته است.

در این زمینه ما باهم بحث ها و تماس های وسیعی داشته ایم، با دوستان هندی خود نیز در این مورد همواره در تماس هستیم، با ایران و تمامی همسایه ها و چین و دیگران در تفاهم هستیم. بنابرین، موفقیت نهائی در امر مبارزه با تروریزم و افراط گرائی مستلزم همکاری صادقانه و قاطع میان افغانستان و پاکستان بوده و حمایت قاطع تمامی کشور های حاضر در این اجلاس را می طلبد.

روسای محترم دولت ها و حکومات!
عدم موفقیت و حمایت قاطع همه گانی در برابر این پدیده ها، بدون شک باعث تمایلات و گرایشات افراط گرایانه در منطقه شده و تروریزم را که در حال حاضر افغانستان، پاکستان، هند، روسیه، چین و دیگران را متاثر می سازد بیشتر از پیش شعله ور خواهد ساخت.

بنابرین، با اطمینان و صراحت میتوانم بگویم که راه دیگری نیست جز اینکه منحیث ساکنین این منطقه دست به هم دهیم و در برابر این پدیده شوم با قاطعیت، واقع گرایانه و صداقت مبارزه کنیم. فکر نمیکنم ناتو همه نیاز های ما را بتواند برآورده سازد، شاید بخشی از آنرا بتواند، اما باقی و به فکر من مهمترین آن تنها میتواند با کار مشترک میان خود مان مرفوع گردد.

جلالتمآبان، خانمها و آقایان!
افغانستان روند انتقال مسئولیت امنیت از نیروهای ناتو و آیساف را به حکومت افغانستان به گونه کامل تطبیق خواهد کرد، به این معنی که تا سال 2013 افغانستان مسئولیت کامل تامین امنیت کشور و تمامی قلمرو خود را خودش به عهده خواهد گرفت. تا شش ماه آینده، افغانستان وظیفه تامین امنیت 75 درصد جمعیت خود را به عهده خواهد داشت و تا پایان سال 2013، تمامی کشور و شهروندان افغانستان از سوی نیروهای امنیتی خود شان محافظت شده و تامین امنیت خواهند شد. الی اخیر سال 2014 ، ناتو از افغانستان خارج خواهد شد و افغانستان خود وظیفه تامین امنیت و حکومت داری در کشور را به تنهائی بدوش خواهد گرفت و بنابرین، به حمایت قاطع مخصوصاً سازمان همکاری های شانگهای و کشور های حاضر در این اجلاس نیاز خواهد داشت.

در اجلاس سران کشور های عضو ناتو در شیکاگو، کشور های عضو ناتو و ایالات متحده 4.1 ملیارد دالر را به هدف تداوم و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان برای سال های 2014 الی 2024 تعهد نمودند. باور من اینست که برای همسایه های افغانستان و سایر کشور های منطقه و شورای سران سازمان شانگهای مهم است تا از نیروهای امنیتی افغانستان نیز حمایت کنند.

ما توافقات همکاری های ستراتیژیک را با ایالات متحده و عدهء از کشور های دیگر مانند هند، آلمان و دیگران به هدفی به امضا رسانیدیم که این توافقات بتواند در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان، ارتقای ظرفیت و توانائی های جوانان افغان و بهبود زیرساخت های اقتصادی جامعه ما مفید واقع شود. امضای چنین همکاری های ستراتیژیک پس از مشورت های کامل با همسایه ها و کشور های منطقه صورت گرفته است.

جناب رئیس، اعضای محترم اشتراک کننده!
افغانستان به عنوان عضو این مجمع یعنی سازمان شانگهای، عضو این منطقه، عضو سازمان سارک و ساکن این گوشهء از جهان درک کرده است که با کمک شما مرفه خواهد شد و بدون کمک شما رنج خواهد برد. اما، حوادث این را ثابت ساخته است که درد و رنج مردم افغانستان تنها در این کشور محدود نمانده، بلکه به همسایه ها نیز سرایت کرده است. با درک این حقیقت، آرزو دارم این اجلاس از این پس با افغانستان در نزدیکی کامل کار نموده و خطرات متوجه همه ما را درک کرده و مشترکاً با افغانستان و با پاکستان در مبارزه با افراط گرائی همکاری کند و آرزوی ما اینست که این مجمع با افغانستان و پاکستان همکار بوده تا یک روش موفق و جامع تر برای مبارزه با تروریزم طرح گردد.

خانمها و آقایان!
در عرصه اقتصادی، خرسند هستیم که کشور های همسایه در افغانستان سرمایه گذاری های کرده اند و بزرگترین این سرمایه گذاری را کشور چین و به تعقیب آن هند انجام داده اند و آرزو دارم شرایط سرمایه گذاری میان افغانستان و روسیه و دیگران نیز بیشتر از پیش مساعد گردد. افغانستان به احیای مجدد زیرساخت های اساسی اش پرداخته است تا اینکه بتواند خدماتی را به مثابه نقطه وصل منطقه ارائه نماید. در این خصوص، ما از تحقق پروژه انتقال خط لوله گاز موسوم به تاپی و تطبیق پروژه انتقال برق موسوم به کاسا 1000 متعهد هستیم. افغانستان به شما این تعهد را می سپارد که از خاک این کشور علیه هیچ یک از همسایه ها استفاده نخواهد شد، و افغانستان نیز عین توقع را دارد. همزیستی و مسالمت میان ما و همسایه ها در واقع تضمینی برای مصئونیت و امنیت تمامی منطقه محسوب میگردد.

جلالتمآب رئیس جمهور!
افغانستان از حمایت و کمک های که از طرف کشور چین در طول این مدت دریافت کرده است، متشکر بوده و بخاطر حمایت شما و سایر متحدین از تائید درخواست افغانستان برای کسب موقف ناظر در سازمان همکاری های شانگهای اظهار سپاس و امتنان میکنیم. ریاست دوره این سازمان برای یکسال دیگر را به کشور قرغزستان تبریک عرض کرده و برایش آرزوی موفقیت میکنم. یکبار دیگر تاکید میکنم که افغانستان منحیث یک عضو کاملاً فعال در کنار شما در این سازمان حضور خواهد داشت، به کمک شما نیاز خواهد داشت و تلاش خواهد کرد تا هرگونه کمک ممکن را در تامین امنیت و ثبات آینده انجام دهد.

تشکر از توجه تان

 

 

 

منبه:افغان پیپر

 


 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 20:44
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: