وبلاگicon

آب سرد هم موجب ترک اعتیاد می شود...!

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 35
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 692
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 69
    آي پي امروز آي پي امروز : 12
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 231
    بازدید هفته بازدید هفته : 1338
    بازدید ماه بازدید ماه : 4730
    بازدید سال بازدید سال : 14590
    بازدید کلی بازدید کلی : 351270

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.235.139.122
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

آب سرد هم موجب ترک اعتیاد می شود...!

 مسئولین زندان هرات می گویند: 70 درصد مجرمینی که توسط پولیس گرفتار شده و راهی زندان مرکزی می شوند، معتاد به انواع مواد مخدر هستند.


شامیر امیرپور، مدیر زندان مرکزی هرات
با ابراز نگرانی از نبود مرکز معیار ترک اعتیاد در زندان هرات اظهار داشت: تنها شیوه سنتی که در زندان هرات به ابتکار مسئولین راه اندازی شده است، هم اکنون 40 مجرم در عین حال که زندانی هستند، برنامه ترک اعتیاد را در دست گرفته اند.
 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 12:37
می پسندم نمی پسندم

انتقا ل ساکنین اردوگاه رفسنجان وزندگی شهری

 

باسمه تعالی
انتقا ل ساکنین اردوگاه رفسنجان وزندگی شهری
 پس از بازدید مسؤلین شهرستان رفسنجان واستانداری کرمان از کمپ رفسنجان ،منتقل کردن این اردوگاه قطعی شده است.وآنچه که مردم مهاجر ساکن در این کمپ را نگران کرده است اعلام این خبرازطریق صدا وسیمای مرکز کرمان است که شایعات و صحبت هایی را به دنبال داشته است.
در چند سال اخیر بحث انتقال مهاجرین از شهری به شهردیگر و عودت مهاجرین به افغانستان مطرح بوده است ، حدود سه سال گذشته شاهد کاهش 60 در صد جمعیت کمپ اقامتی بردسیر بودیم که برای این جمعیت برگ انتقالی صادر گردیدوعده ای از آنان عودت به افغانستان را اختیار کردند ، همان طور که اشاره کردیم در روزهای اخیر شاهد یک رخ داد مهم در کمپ رفسنجان هستیم وآن منتقل کردن ساکنین این کمپ از داخل شهر رفسنجان به بیرون از آن است .
این برنامه ها و اتفاقات مردم را به این باور رسانده،که ما بیش ازیک مهاجر افغانی در اینجا نیستیم وباید مانند یک مهاجر افغانی زندگی کنیم.
مهاجرین ساکن در این اردوگاه که اکثرا از مردم بلوچ هستندنیک می دانند که درچنین شرایطی یک تصمیم کارشناسی شده لازم است تافردا احساس پشیمانی نکنیم.
 این همان مسئله ای است که با کمی دقت و تأمل در اردوگاه بردسیر شاهد بودیم، اینجاست که باید مهاجرین شهید پرور ساکن در کمپ رفسنجان ازحوادث گذشته تجربه و عبرت کسب کنند تا اشتباهات گذشته ی هموطنانشان مجددا تکرار نشود.
آیا بار دیگر کمپ نشینی را درهجرت 25 ساله خود ادامه بدهیم؟
 یا از کمپ نشینی خسته شده وبه شهر نشینی رجوع کنیم؟
آیا اردوگاه نشینی یک امتیاز است یا نقص؟
مهاجرین شهر نشین شیوه زندگی را به اندازه ما نمی دانند؟
فقط بلوچ ها مزایای کمپ نشینی را درک می کنند!؟
خوب نیست انرژی و هزینه های که جهت آبادی کمپ جدید متحمل می شویم
 آن را با عودت به کشور خویش، در سرزمین مادریمان بکار بگیریم و در آبادانی آن سهیم باشیم؟
 حال باید به این فکر باشیم که بهترین تصمیم چیست؟
 کدام مسیررا انتخاب کرده و دنبال کنیم؟
 مسئولین،روشن فکران و صاحب نظران اجتماعی باید توجه داشته باشند همه موارد فوق در جریان عودت مهاجرین بردسیر با اندکی تفاوت اتفاق افتاده است که بطور مختصر به ذکر آن می پردازیم.
عده ای از مهاجرین اردوگاه  بردسیر به آوارگی خود در ایران ادامه دادند وسکونت در "اردوگاه های سرباز"را اختیار کردند اما پس از گذشت چندین ماه شاهدنارضایتی اکثرآنان بودیم .دلیل عمده این نارضایتی ها این بود  که آنان  بار دیگر حدود یک سال سخت ترین روزهای آوارگی ومهاجرت را تجربه کردندکه نه تنها سرمایه ای رابرای خود گردآوری نکردند بلکه موجب صرف انرژی وهزینه های سنگین برای آنان گردید ( شرح این هجران و این خون جگر- این زمان بگذار تا وقت دگر)   .
البته شرایط مهاجرین اردوگاه رفسنجان با مهاجرین انتقالی اردوگاه بردسیر تفاوت دارد،چون مهاجرین اردوگاه رفسنجان  به اردوگاهی که ازابتدا احداث ودر عوض اردوگاه فعلی سا خته می شود،منتقل می شودولی مهاجرین انتقالی اردوگاه بردسیر به اردوگاهی که دارای امکانات کامل وکافی بودند منتقل شدند .
طبق خبرها اردوگاهی که ازابتدا احداث ودر عوض اردوگاه فعلی سا خته می شود، اطراف دو راهی سرچشمه،ناصریه و یا اطراف کبوتر خان خواهد بود که در زمینه هایی چون کسب و کار،تحصیل، مسائل علمی و فرهنگی وهمچنین استفاده از امکانات شهری زیان هایی را به مهاجرین تحمیل خواهند کرد که جبران آن هم خیلی سخت خواهد بود .
  همان طور که همه می دانید دلیل زندگی یک مهاجردر ایران وقبول آوارگی و مشکلات دوری  از وطن: کسب و کار،تحصیل، مسائل علمی و فرهنگی وهمچنین استفاده از امکانات شهری است که اگردر این زمینه ها مشکلی باشد قطعا مشکلات موجود در کشور ترجیح خواهدداشت.
اتفاق دیگری که در بین مهاجرین بردسیر رخ داد آن بود که عده ای از سکونت در کمپ خسته شده و مهاجرت در شهر ها را ترجیح دادند که تعداد قابل توجهی از این عده بنا به دلایلی ساکن بوده وتا به حال سکونت دارند که اینجا ذکر آن دلایل محل از اعراب ندارد.
حال این جا سؤالی وجود دارد که" این هجرت چگونه بوده وآیا مناسب بوده است یا نه؟" آنچه که مشخص است و به نظر می رسد معایب و خوبی هایی را دنبال دارد  فراهم بودن زندگی راحت و آسوده از نظر بهداشت و سلامت و همچنین محل سکونت،تربیت شدن فرزندان در یک محیط سالم ودوراز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که بعضا در سطح اردوگاه به وجود می آید،استفاده و فراهم بودن بسیاری از امکانت در شهر و...!!!
اما باید این مسایل راهم فراموش نکنیم، مشکل ترددو سکونت در شهر دلخواه، مشکل کسب و کار، نبود یارانه وگرانی های موجود در شهرها،مشکل پذیرش فرزندان در مدارس و پرداخت شهریه سنگین تحصیل آنهاو...!!!
کمپ بردسیر شاهد یک اتفاق مهمتر دیگر هم بود و آن بازگشت عده کثیری از مهاجرین به کشورشان(افغانستان عزیز) بود. که اگر درست قضاوت کنیم ، نتیجه این خواهد بود که هم فوایدی برای خودشان داشته و هم فوایدی برای منطقه وهمچنین فوایدی برای مهاجرین ساکن در جمهوری اسلامی ایران همراه داشته است. وآنچه را که باید یک مهاجر در نظر داشته باشد تا بتواند به کشورش باز گردد این است که احساس مسؤلیت نموده وحس وطن پرستی وملی گرایی خود را کمی بیدار کند ومشکلات مقطعی نه چندان طولانی را پذیرا شود.(شاید بتوان گفت که عده ای از مردمی که بازگشت کردند این جوانب را فکر کرده بودند) حال اگر کسی هم قصد  بازگشت را دارد باید بعضی از واقعیت ها را را ببیند وبا جان ودل متقبل شود.
حب وطن از ملک سلیمان بهتر است
خار وطن از سنبل و ریحان بهتر است
یوسف که به مصر کرد پادشاهی
میگفت که گدای کنعان بهتراست
این بحث هامختصربحث هایی است که باید مهاجرینی که چنین اتفاقاتی برایشان رخ می دهد به آن واقف باشند واین را باید توجه داشته باشند وخوب هم می دانیم که از این به بعد این قبیل مسایل بیشتر رخ می دهد که مسئولین جامعه و کسانی که می توانند تصمیم بگیرند، یک فکر صحیح را جامه ی عمل بپوشانند تا برای عموم جامعه نفع داشته باشد نه برای قوم و طایفه ی خاصی،بایدشرایط عموم در نظر گرفته شود نه قشر خاصی، اگر بطور عام وکلان تصمیم گیری وفکر نشود امکان دارد افراد فقط به فکر خود وخانواده و قوم وطایفه اش باشد که افتزاح  وزیان آور بوده و قطعا ثمره مناسبی به همراه نخواهد داشت.
در پایان، کشوری آباد وآزاد با امنیت کامل و توفیقات مزید را همراه باسربلندی و سرافرازی برای همه از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
و من ا... التوفیق
حیدر اسماعیلی (حجت)       

15 / 6 /1391    حقیقت آنلاین"

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 22:23
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تیراندازی به تماشاگران فیلم در آمریکا...

كاخ سفید:

تیراندازی به تماشاگران فیلم در یك سینمای كلرادو ارتباطی با تروریسم ندارد.

تهران - كاخ سفید روز جمعه اعلام كرد كه گمان نمی كند تیراندازی مرگبار به تماشاگران فیلم بتمن در یك سینما در ایالت كلرادو، ارتباطی با مساله تروریسم داشته باشد.

برای مشاهده ادامه ی خبر روی این متن کلیک کنید...


تاریخ ارسال پست: ساعت: 10:57
می پسندم نمی پسندم

جوان - به کوشش: محمدموسی زکی

جوان 

به کوشش: محمدموسی زکی    

 

جوان کیست؟
جوان کسی است که مرحله‏ای به نام بلوغ را پشت سر گذاشته و تغییری کلی پیدا کرده است،؛ زیرا از دنیای بدون دغدغه کودکی خارج و به دنیای پرمسئولیت بزرگسالی وارد شده است. جوان شخصی است که دوره پستی و ناتوانی کودکی را پشت سرگذاشته و دوره سستی و ناتوانی دیگری به نام پیری را پیش رو دارد. لذا بهترین، فعال‏ترین و شاداب‏ترین دوره عمر هر انسانی دوره جوانی است .

 

 

درادامه می خوانید...


تاریخ ارسال پست: ساعت: 2:56
می پسندم نمی پسندم

دانشجوی افغانستانی رتبه ی یک کارشناسی ارشد در ایران

 

چندی پیش در سایت افغان پیپر خبری را مشاهده کردیم که در متن زیر می بینید:

دانشجوی هموطن، رتبه نخست ارشد ایران
 
دانشجوي افغانستاني موفق به كسب رتبه نخست كارشناسي ارشد ايران شد.

آزمون كارشناسي ارشد جمهوري اسلامي ايران در 29 ماه دلو 1390 برگزار گرديد و نتايج آن روز يكشنبه هفتم جوزاي 1391 اعلام شد كه مجتبي نيكزاد دانشجوي افغانستاني دانشگاه باهنر كرمان، موفق به كسب رتبه ‏ي نخست كشوري در رشته ‏ي مهندسي اقتصاد كشاورزي شد...
 
درادامه می خوانید...

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 16:15
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ورزش افغاني ها در گذشته و حال - محمد موسي زكي

 

 

ورزش افغاني ها در گذشته و حال
                                                                              محمد موسي زكي
ورزش گذشتهء افغانستان
ورزش از دير باز در بين افغان ها رواج داشته است.آثار قلمي باقيمانده از قديم نشان مي دهد كه انواع ورزش ها در اين كشور مسلمان مرسوم بوده است.
درصفحه 704 كتاب افغانستان در مسير تاريخ نوشته مير غلام محمد غبار آمده است: در سال 1909 م مدرسه ژيمناستيك كه بيش تر شاگردان آن نورستاني بودند، در افغانستان وجود داشته است، وهمين طور اسب دواني، كشتي و بازي گلف در اين زمان رواج داشته است. ورزش هاي ساده و محلي بدون اينكه از جايي حمايت شود، در همه جا انجام مي گرفت. بعد از دوره امان الله خان ورزش رو به توسعه گذاشت.
 
در ادامه می بینید...

تاریخ ارسال پست: ساعت: 23:47
می پسندم نمی پسندم

مسمومیت یکصد دانش آموز در سرپل...!؟

 

مسمومیت یکصد دانش آموز در سرپل

خبری که در تاریخ 4/4/1391 در خبرگزاری افغان پیپر منتشر شد...

مسوولان رياست معارف سرپل گفته‌اند كه بیش از 100 دانش‌آموز مکتب نسوان حضرت امام زاده یحیي، به دلیل مسموم‌شدن به شفاخانه ولایتی انتقال داده شده اند، اما تاکنون علت مسمومیت ‌شان مشخص نشده است.

مقام‌هاي حكومت افغانستان مسموم ‌سازي دانش‌آموزان را كار دشمنان كشور عنوان كرده و هرگز بگونۀ واضح نگفته‌ اند كه چه كساني در عقب اين مساله قرار دارند.

بررسی‌های تیم صحی شفاخانه ولایتی سرپل نشان می دهد که اثری از گاز سمی و موادی که باعث مسموم شدن دانش‌آموزان شده باشد، دروجود دانش آموزان دیده نشده است.

او همچنان افزود که تنها در دانش‌آموزان اثری از سردرد، حالت تهوع ودل بدی دیده شده است که پس از تداوی اولیه همه دانش‌آموزان صحت یاب شده و به خانه‌های خود برگشتند.

حمزه محمودی – افغان پیپر


تاریخ ارسال پست: ساعت: 22:9
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

پایان هشتمین دور رقابتهای انتخاباتی وشو در کابل...

 

پایان هشتمین دور رقابتهای انتخاباتی وشو

هشتمین دور رقابت های انتخاباتی وشو کابل با شناسایی چهره های برتر پایان یافت.
در پایان این رقابت ها 32 مبارز برتر برای حضور در تیم منتخب وشو کابل برگزار شدند.
در این رقابت ها 600 مبارز از75 باشگاه شرکت کرده بودند.
این رقابت ها در رده سنی جوانان در تالار ورزشی فدراسیون وشو افغانستان برگزار شدند.
 
حمزه محمودی - افغان پیپر

تاریخ ارسال پست: ساعت: 19:21
برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

رقابتهای انتخاباتی مشت زنی

 

آغاز رقابتهای انتخاباتی مشت زنی در کابل

رقابت های انتخاباتی مشت زنی دیروز در کابل آغاز شد.
هدف از برگزاری این رقابت ها شناسایی 24 مشت زن برتر برای حضور در تیم منتخب مشت زنی شهر کابل عنوان شده است.
این رقابت ها در رده سنی جوانان در تالار ورزشی فدراسیون مشت زنی برگزار شده اند.
در رقابت ها  فوق بیش از 100 مشت زن از 38 باشگاه شرکت کردند. این رقابتها در 11وزن برگزارشدند و یک هفته ادامه خواهد داشت.

 
حمزه محمودی - افغان پیپر

تاریخ ارسال پست: ساعت: 19:20
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

دومین رقابتهای انتخاباتی تیم ملی پاورلیفتینگ بانوان

 

دومین رقابت انتخاباتی تیم ملی پاورلیفتینگ بانوان

دومین دور رقابت های انتخابی تیم ملی پاورلیفتینگ بانوان افغانستان  با اشتراک 70 ورزشکاردر کابل آغاز شد.
این رقابتها بااشتراک 70ورزشکار از 5 ولایت شامل بلخ، کابل،هرات، دایکندی و بغلان دیروز در سالن ورزشی المپیک در کابل آغاز شده و تا دو روز دیگر ادامه دارد.
در پایان این رقابت ها 26 چهره برتر به عضوریت تیم ملی تک بج پرس فدراسیون پاورلیفتینگ را به دست می آورند.
همچنان 6 ورزشکار برتر این رقابت ها در ماه سنبله سال  جاری  به مسابقات آسیایی قزاقستان فرستاده می شود.

حمزه محمودی - افغان پیپر


تاریخ ارسال پست: ساعت: 19:14
می پسندم نمی پسندم

تیم بسکتبال ساحلی افغانستان

 

تیم بسکتبال ساحلی افغانستان ، راهی چین شد.

تیم بسکتبال ساحلی کشور با شکست ترکمنستان و فلسطین راهی دور بعد بازی های آسیایی ساحلی درچین شد.
در این بازی تیم بسکتبال ساحلی کشوردر برابر تیم بسکتبال ساحلی ترکمنستان رفت و این تیم را 17 بر 8 شکست داد.
در یک بازی دیگر نیز تیم فلسطین را 21 بر10 از پیش رو برداشت.
در همین حال تیم هندبال ساحلی کشور یک شکست را در برابر بحرین پذیرفت و منگولیا را نیز شکست داد.

 حمزه محمودی - افغان پیپر

تاریخ ارسال پست: ساعت: 19:13
می پسندم نمی پسندم

حاجی محمد محقق : آکادمی علوم را تعطیل کنید!!

 
"آکادمی علوم را تعطیل کنید"!
محمد محقق با انتقاد از اعضای آکادمی علوم افغانستان اعضای این آکادمی را متهم به ایجاد تفرقه میان اقوام افغانستان کرده و خواهان انحلال این آکادمی است.
حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رییس کمیسیون عدلی وقضایی مجلس نمایندگان اعتراض شدید خود را نسبت به نشر کتاب تفرقه افگن وتوهین امیز آکادمی علوم افغانستان، اعلام کرد.

در ادامه می بینید...


تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:51
می پسندم نمی پسندم

مسمومیت 50 دختر محصل در بامیان

 

 
مسمومیت 50 دختر متعلم در بامیان
 
صبح سه شنبه 30 جوزا 1391  حدود 50 متعلم دختر در یکی از مکاتب ولایت بامیان مسموم شدند.
به گزارش رادیو کلید کابل، تا به حال علت مسمومیت این تعداد از شاگردان مشخص نشده است.
مقام های محلی بامیان می گویند که تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اند.
 
حمزه محمودی -http://www.tkg.af  
 
 

تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:40
می پسندم نمی پسندم

مهم ترین تحولات اقتصادی افغانستان در سال 2011

مهم ترین تحولات اقتصادی مرتبط به افغانستان در سال 2011
 
دولت افغانستان در سال 2011 پروسه داو طلبی میدان نفتی شمال را به اجرا گذاشت و همچنین معدن معروف آهن حاجی گک را نیز به داوطلبی گذاشت. این می تواند مهم ترین بخش از فعالیت های دولت در راستای جذب سرمایه گذاری به افغانستان باشد. اما در عین حال نتوانست در برابر افزایش قیمت برخی از مواد مصرفی مقابله کند. در روزهای پایانی سال 2011 گرانی و بالا رفتن قیمت مواد نفتی و گاز مایع از مهم ترین دغدغه های مردم محسوب می گردد.
 
در ادامه می بینید...

تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:33
می پسندم نمی پسندم

خشونت علیه زنان كاهش يافته است

 
خشونت علیه زنان در ولایت سرپل كاهش يافته است.
 
 
 
خشونت علیه زنان در ولایت سرپل در تناسب به سال گذشته اندکی بهبودیافته است.
اما مسؤلان در کمیسون حقوق بشر، از ادامه رویداد های تجاوز جنسی درسرپل ابراز نگرانی می نمایند.
طی سال جاری تعداد هشت قضیه تجازو جنسی ثبت نهاد های حقوق بشری دراین ولایت گردیده است.

در ادامه می بینید...


تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:30
می پسندم نمی پسندم

ادامه تلاش ها برای نجات زلزله زدگان

 

ادامه تلاش ها برای نجات زلزله زدگان در بغلان
کمک ها برای بیرون کشیدن افراد زیر آوار در زمین لرزه در ولایت بغلان ادامه دارد.
به گزارش رادیو کلید کابل، به دنبال وقوع دو زمین لرزه و لغزش کوه در ولسوالی برکه بغلان 22 خانه تخریب و 90 تن زیر آوار گیر مانده اند.
به گفته مقام های محلی بغلان، تا به حال دو کشته و چند زخمی از زیرآوار بیرون آورده شدندو تلاش ها برای نجات سایر گیرماندگان ادامه دارد.
این در حالیست که برخی از مسوولان کمک رسانی با اظهار نگرانی از سرنوشت ساکنان این خانه ها گفته اند که احتمال دارد تمامی ساکنان این قریه، جان باخته باشند.
این در حالیست که به گفته مقام های محلی، به دلیل نبود امکانات لازم، برنامه تلاش برای نجات گیرماندگان سرعت لازم را ندارد و کارمندان تیم نجات را با چالش مواجه کرده است.
 
حمزه محمودی -http://www.tkg.af  
 

تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:12
می پسندم نمی پسندم

مصوبه عفاف و حجاب

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد؛

مصوبه عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی همچنان در نیمه راه اجراییشدن

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به این که بیش از هفت سال است که از تصویب طرح عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی کشور می گذرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز این طرح مهم به صورت کامل و دقیق اجرا

در ارامه می بینید...

 

 

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 18:1
می پسندم نمی پسندم

ممنوعیت های جدید اسکان و تحصیل مهاجرین

ممنوعیت های جدید اسکان و تحصیل مهاجرین در ایران

 

ممنوعیت اسکان و اقامت اتباع خارجی در مرزهای کشور، شامل اردوگاه های ویژه اتباع خارجی مستقر در این مناطق و همچنین اتباع افغانستانی ساکن ایران، که با زنان ایرانی ازدواج کرده اند و ثبت ازدواج آنان به تأیید وزارت کشور رسیده است، نمی شود.

سازمان سنجش آموزش کشور رشته های ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی در دو کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال  را به همراه جدول مناطق ممنوعه محل تحصیل اعلام کرد..

به گزارش مهر، پذیرش اتباع غیر ایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود ممنوع است.

 

درادامه می بینید...


تاریخ ارسال پست: ساعت: 20:41
می پسندم نمی پسندم

دفاع مارادونا از حقوق مردم فلسطین

 

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از تارنمای ورزشی یورو

مارادونا از حقوق مردم فلسطین دفاع كرد

تهران- 'دیه گو مارادونا' اسطوره فوتبال آرژانتین و مربی تیم الوصل امارات، با بیان اینكه «حقوق مردم فلسطین واضح است» گفت: موضع من دستیابی مردم فلسطین به حقوق خود می باشد و از این موضع خود نسبت به فلسطینی ها عقب نشینی نمی كنم.

1391/03/18 - 08:48

 

اسپورت، مارادونا روز چهارشنبه گفت: به زودی از فلسطین دیدار می كنم و در این راستا منتظر انجام مراحل اداری برای ورود به سرزمین های اشغالی هستم.

وی افزود: دو روز قبل دعوتنامه ای رسمی از سوی 'اسماعیل هنیه' نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در باریكه غزه و عضو شورای ورزش و جوانان فلسطین برای دیدار از فلسطین دریافت كردم.

به نوشته یور اسپورت، هنیه پس از پیروزی سه بر یك تیم 'الوصل' امارات مقابل

'المحرق' بحرین در مرحله نهایی مسابقات فوتبال باشگاه های كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، از مارادونا برای سفر به فلسطین دعوت كرد.

مارادونا دراین باره اظهار داشت: «من این دعوت را قبول كردم و به زودی به فلسطین سفر می كنم، هركس هم می خواهد ناراحت یا خشمگین شود، بشود.»

پیش از این، یكی از تماشاگران الوصل امارات پس از تمرینات این تیم در ورزشگاه

'زعبیل' دبی، چفیه فلسطینی را به مارادونا اهداء كرده بود و مارادونا پس از آنكه 'چفیه' را به گردن آویخت، شعار 'زنده باد فلسطین' را سر داد.

حمزه محمودی-ایرنا

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 20:31
می پسندم نمی پسندم